Gebelikte 30. hafta

30. haftadan merhaba :)Kardeş artık aydınık ve karanlığı ayırt edebiliyormuş. Bulunduğu ortam zifiri karanlık da olsa; ışıklı bir ortama geçtiğimde fark edermiş. Ağırlığı da, doğumdaki ağırlığın üçte ikisine ulaşmış. Gün içerisinde devamlı tekme, yumruk ve zıpla ile karnımı yamult, feleğimi şaşırt şeklinde takılmaya devam ediyoruz. "Allah ne verdiyse yapıştırdı" derler ya; hah işte, aynı öyle yapıyor:) Bazi arkadaslarim anlatıyorlar; "Aa ben çok nadir hisederdim", "Beni hiç uykudan uyandırmadı" vs diye de şaşırıyorum. Gebeliğin başka türlüsünü bilmiyorum. Zira; bizde hep böyle.

Peki yaa neler oluyor bana? Vücudumda devamlı büyüyen bir dolu şey var. Ortalama alinan kilo; 11,5-16 imiş. Ben 6,5-7 arasındayım. Bunun da neredeyse yarısı rahmin, bebeğin ve plasentanın büyümesi ile aminiyotik sıvının hacmiymiş. Böyle şeyler okuyunca ne yalan söyleyeyim; hoşuma gidiyor. Doğumdan sonra bu kez kiloyla uğraşmayacağım. Yani son ay coşmazsam. Aynen kaynağımda yazdığım gibi; artık hamilelikten sıkıldım. Yani, 24 saat bebeğimi kucağımda düşlemiyorum henüz fakat artık bu hamile bedenden kurtulmak da istiyorum. Eskisi gibi hareket özgürlüğüne kavuşmak; iyi gelecek:)
Gün boyu Braxton Hicks kasılmalarına saydırabiliyorum. Uykusuzluk problemim yok. Fakat ara ara mide yanmalarıolabiliyor. Sodaya sığınıyorum ben de. İdrar yapma ihtiyacı herdaim var zaten. Yürüyüşler sıkıntılı olabiliyor. Apışarak yürüdüğüm günler oluyor. Böyle günlerde kısa kesiyoruz. Ei & ayak şişlikleri azalsalarda devam ediyor. Kramplar da nadir de ols geri geldiler. Sadece sabah uyandığımda, gerinirsem oluyor. Ayaklarımı kaldırarak dinlenmeyi ihmal ediyorum. Bir kaç kere de bol sıvı alımını unuttum.
Kaynağım; yatış pozisyonunu tekrar anlatmış, ben de değinmek istiyorum. Kaynak der ki; "Gebelikte en uygun yatış pozisyonu, sol tarafa ve yan olarak yatmaktır. Çünkü kanı kalbe geri taşıyan ana toplardamarlar karnınızın sağ tarafında. Sol yanınıza yatmanız, bu damarların basıncını düşürür. Bu da kanın organlardan kalbe dönüşünün en iyi şekilde olmasını sağlar. (Bu şekilde uyumaya özen gösterin ve karnınızın altına bir yastık koyun.)" İnce bir yastık kullanıyorum ben de. İlk günlerde hamile yastıklarından almayı planlıyordum. Alpi' ye gebeyken 5-6 yastıkla uyuduğumu hatırlıyorum. Fakat bu kez hiç de gerek duymadım. İnce bir tane karnımın altına, bir tane bacaklarımın arasına ve bir tane de başımın altına. Unutmuyoruz; her hamilelik farklılık gösterir.

Kaynak: WebAnne

0 yorum:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More