Hastane çantasında neler olmalı?

 Dırınınımmmm! 28-29. haftalarda hazırladığım hastane çantama bakıyorsunuz. Yeşil olan, Kardeş' in park yatağının kılıfı. Koyacak yerim yoktu o günlerde; onu da kadraja sığdırıverdim :P Şimdilerde; dibinde hastane çantam, içinde portbebe, ana kucağı ve oyun halısı ile kurulu vaziyette sahibini bekliyor.
Eveeet gelelim emektar allı güllü çantamın içindekilere. Hemen yanıbaşındaki terlikleri hastanede kullanacağım. Üstteki mavi flama da "It' s a boy" yazılı oda süsümüz.



 Kardeş için yanıma aldıklarıma gelirsek;beklenen doğum tarimiz 29 Ekim olduğu için, havanın nasıl olacağını kestirmek biraz güç. O yüzden hem çift katlı penye bir battaniye hem de ince bir pike koydum. 

Gönül istiyor ki; Kardeş bir SSVD bebesi olsun. Yine de hazırlıklı olmak istedim. Olası bir sezaryen ihtimaline karşı, bol yedek ekledim çantaya. 2 günden önce taburcu edemezler beni.

 Önlük ve omuz örtüsünü ne demeye aldım? Alpi' nin yenidoğan reflüsü vardı. Gaz çıkartırken mutlaka kusuyordu. İşte bu yüzden aklıma geldi, ekleyiverdim çantaya.

Benim için olan hazırlıklar da bunlar. Yine doğum şekliini kestiremediğim için hem pijama hem de gecelik var.

Yeni doğum yapacak olan annelere kolaylık olsun diye bir liste paylaşmak istiyorum:

Anne için gerekli eşyalar
  • Emzirmeye uygun pijama (Çıtçıtlı, düğmeli veya kruvaze yaka)
  • Emzirmeye uygun gecelik (Çıtçıtlı, düğmeli veya kruvaze yaka)
  • Çorap
  • Lastikleri sıkı olmayan 2-3 adet külot
  • Emzirme atleti/sütyeni
  • Göğüs pedi
  • Göğüs kremi
  • Uzun boy hijyenik ped
  • Terlik
  • Sabahlık, şal veya hırka
  • Diş macunu ve fırçası
  • Tarak, toka, saç bantları
  • Sabun, kağıt havlu, ıslak mendil, deodorant (Bebek rahatsız olabilir diyenlere hak veriyorum ve koltukalti roll_onu' nda anlaşalım diyorum) 
Anneye iyi gelebilecek eşyalar
  • Fotoğraf makinası, video kayıt cihazı, cep telefonu ile şarj aletleri
  • Kitap ve dergi
  • Makyaj malzemeleri, nemlendirici krem ve vücut losyonları
  • Oda süsü
  • İkram için kolonya, çikolata/kurabiye ve meyve suları
Bebek için gerekli eşyalar
  • Zıbın/iç body
  • Alt-üst takım ve tulum
  • Şapka, eşdiven ve çorap
  • Yenidoğan bezi
  • Alt açma örtüsü (Artık hastanelerin çoğu bez ve alt açma örtüsünü tedarik ediyor)
  • Alkolsüz ıslak mendil
  • Banyo havlusu
  • Çarşaf, pike ve/veya battaniye
  • Otomobil için ana kucağı
Gerekli olabilecekler
  • Süt sağma makinası
  • Biberon
  • Silikon göğüs ucu
  • Mama kaşığı (Süt gelmeyebilir, biberon tercih etmeyebilirsiniz)


0 yorum:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More