2. bebeğe hangi eşyalar gerekli?

 Aynadan da görüldüğü üzere; burası yatak odamız.Sağdaki giysi dolabımızın yanına sıkıştırıverdiğimiz eski banyo dolabı ve sağına da son dakikada tıkıştırdığımız şifonyerimiz. Banyo dolabı artık Kardeş' in giysi dolabı görevini üstlenmiş durumda. Alpi ile aynı odayı paylaşana dek; yeni bir eşya daha almak istemedim. Ev dolup taşıyor sonra. Hiç ama hiç ihtiyacımın olduğu bir durum olmyacaktı. Alanımız biraz daha küçülecekti. Mevcut eşyalar değerlendirilebilir mi bir deneyeyim dedim ve evet; gayet de işlevselmiş.

Üst kapakta bulunanlar bu kadar. En üst rafta; astronot tulumlar, banyo filesi, sling, şapkalar, emzirme örtüsü ve bir adet yastık bulunuyor. Orta rafa 3 aylık giysiler, baharlıklar, şapkalar, yıkanabilir göğüs pedleri ile tulumlar duruyor. En alt rafta ise; kolsuzlar, kisa ve uzun kollu bodyler ile yazlık giysiler ve 0-2 aylık bir kaç kışlık var.

 Dolabın çekmecesinnde; çoraplar, eldivenler, patikler , banyo filesi, bilek çıngarağı ve bez kitap duruyor.

En alt kapak üst rafa 3-6 aylık giysileri hazırladım. Alt bölmede ise yorgan, yastık, bir kaç yumuşak oyuncak, atta çantası, kullan at göğüs pedleri, süt saklama poşetleri, biberon ve ayakkabılar var.

Hepsini bu şekilde kategorize ettiğime memnunum. Alpialerjik bir bebekti ve hem yediklerine hem de giydiklerine çok dikkat etmek zorundaydık. Metal zımbalı bodyler, sert giysi etiketleri ve dahi naylon dikişli giysiler; kocaman, kırmızı ve bol kaşıntılı kabarcıklar halinde geri dönüyordu. Özellikle etiketlerin hepsini kestiğim için kategorize ederken çok zorlandim. "Bu, kesinlikle 0-3 ay kıyafetidir" dediğim giysiyi gerçekten 0-3 aylığına rastladıktan sonra 6-9 ay bölümüne yerleştirmek çok şaşırttı beni. O kadar unutmuşum ebatları :) Bebek doğduktan sonra iyice kafam karışmasın diye hepsini şmdiden ayarladım. Zaten yeni bir şey yok denecek kadar az.

"Aaaaa! Banyo dolabından giysi dolabı mı olur?"
-  "Şaşırdınız mı?" diye sormak istiyorum. Hep al al al, eve sokuştur tıkıştır; yok bana göre değil. Dolabımızdan memnunuz. Hatta tavsiye ederim. Zaten bir süre sonra abisiyle aynı odayı paylaştığında elimde bir gereksiz eşya daha istemem.

"Bebek yapacaksanız azıcık paraya kıysanıza"
- Paramıza kıyamadık valla :P

"Ben bile bir giydiğimi ikinci kez giymekten sıkılıyorum"
-  Bizim bebe Fashion Tv' den fırlamayacak; bazı kıyaftler 15 gün bile üst üste giyilmiyor. Çok gereksiz.

"Bu bebeğin günahı ne; öncekinin eskileriyle büyüyecek?"
-  Eskitemedim diyorum giysileri; cidden bak; daha 5-10 bebe büyür eldekilerle :) Bir de mevsimleri tutturaydık :P

"İnsanın gözüne çok eski ve modası geçmiş görünüyorlar"
-  Modası geçmiş; içlerinden en çok güldüğüm oldu. Bu sene zürafalı bodyler out; ayılılar in de benim haberim mi yok?

"Lekeli lekeli mi giydireceksin?"
-  Çok titizimdir bu konuda; lekeli hiç giysi yok elimde. Bir dönem Omo Baby, sonrasında da HacıŞakir granül kullanmıştım. Haricinde ne leke çıkarıcı ne de çamaşır suyu değdirmedim.
 
"Alpi ya dalga geçecek ya da{Benim o, ver!} diyecek"
- 6,5 yaş olacak neredeyse aralarında. Alpi o kadar çok isterse; 3 aylık body ile gezebilir. Bu özgürlüğü var yani:)
diye güzel duygu ve dileklerini sunan tüm eş ve dosta selam olsun.     

Koskoca bir şifonyeri yıllardır tek başıma gasp ediyormuşum resmen! Üst çekmeceyi kendime ayırdım ve kalanlara; Kardeş'in battaniye, pike ve nevresim takımlarını sığdırdım.

Bu grup da yeni aldıklarımız. Bir de süt sağma pompası eklenecek.

Alpi' nin park yatağı gayetiyi durumda. Hatta yaklaşık 3,5 yıldır kilerde beklemekten kirlenmemiş olsa; az önce aldım diye yutturabilirim. Şifonyerden boşalan alana da park yatağı yerleştireceğiz. Bu hafta sonundan çok umutluyum. Bir aile etkinliği ile balkonda park yatağı yıkamayı planlıyoruz. Kuruyunca da odaya açarız herhalde artık.
Bir ara yine kilere dalmamız gerekecek. Anca 2 ay olmuştur temizleyip, düzenleyeli. Bence bir evin en derinden ama sağlam dağılan bölümü kiler! Alpi' nin bisikleti, scooterı ve patenlerinden tutun da Kardeş' in müstakbel mama sandalyesine kadar her şey orada. Kardeş' in kullanacağı eşyaları, tozlanmasın diye dev torbalarla istiflemiştik. Şimdi de hangisi hangisidir bilemiyoruz. Bir ara el yordamıyla küvetini de bulsam iyi olacak.
Çok ama çok uzun süre düşündükten sonra bebek arabasına noktayı nihayet koyabilmiştim. Hatrı sayılır aylar boyunca Stokke Xplory' yi hayal ettikten sonra; vazgeçmem epey zor olmuştu. Halbuki boyu boyuma, huyu huyuma denk idi. Hala 200m.lik bir çemberdeki tüm Stokke Xplory' leri anında tespit edebilitem var. Karşılıksız aşkımı kalbimin derinliklerine gömüp; bir araba araştırmasına giriştim. Travel system olanlara bakıyordum ağırlıklı olarak. Sonuç olarak hepsine bir kulp takıp; Stokke gibi bir tasarıma rastlayamayacağıma kanaat getirdim. Zaten en fazla 6-7 ay kullanacak olmam; sonrasinda da baston pusete dönecek olmam, tecrübe ile sabitti.
Bir gün ismini vermeyeceğim, sahile bakan bebek mağazalarından birine girdik. Otomatik adımlarla bebek arabalarına yöneldim. Tasarım benim için hep ön plandadır. Herhangi bir ürün ilk önce beni tasarımıyla cezbedecek ki; ergonomisi ve diğer detaylarıyla ilgileneyim. Birisi tam yatmaz, birisi jip haricinde hiçbir bagaja sığmaz, çok güzeldir ama çok ağırdır, rengi güzel olanı, tekstili deri olanı... 6-7 yıl öncesine göre çeşitlilik inanılmaz artmış! Ben yine uzuun uzuun Stokke' yi seyredalmışken; arkama bir döndüm, A-aaa aynı Stokke ama yarı fiyatına başka bir araba! Şöööyle bir kez daha baktım ve en yakınımdaki satış görevlisinden yardım istedim. Gayet isteksizce geldi yanıma ve anlatmaya başladı. Bu arada devamlı beni daha basit ürünlere yönlendirmeye çalışıyor. En sonunda dedim ki;
"Ben bu arabayla sadece Stokke' ye benzediği için ilgileniyorum. Göstereceğiniz diğer arabaları biliyorum ve hiçbiriyle ilgilenmiyorum. Bana bu arabayı anlatın."
Görevli durdu durdu ve o süt beyazı caaanım araba için dedi ki;
"Bu bebek arabasının malzeme kalitesi çok kötüdür. Kesinlikle tavsiye etmem. Çok şikayet alıyoruz."
Hiç bu kadar dürüst bir satış elemanıyla karşılaşmamış olduğum için; ufak çaplı bir şok yaşadım:) Elimizdeki bebek arabasını hatırlattı eşim. Görevli sorunca; "Jane Energy" dedim. Bu arabanın +0 olduğunu, başka bir bebek arabası almaya aslında hiç de ihtiyacım olmadığını ısrarla tekrarladı. Önceden RifBaba ile bir tanışıklığı var mıydı acaba? :P Travel system modeller kısa süreli kullanıldığı gibi; doktorların uzun süre ana kucağını tavsiye etmediklerini de hatırlattı. Alpi, evde de ana kucağında dururdu, evet ve belini hep yastıklarla desteklerdim. Mutlu mesut çıktık mağazadan. Yakın zamanda bir arkadaşımızdan ana kucağı gelecek. Bizim bebek arabamızın ön barı olmadığı için, kullanamayacaktık. Tanıdık bir firmada bebek arabalarına bakarken bunu sordum ve BİNGO! Artık ön barlar ayrı olarak satılıyormuş. 1-2 hafta içerisinde bir bebek mağazasına arabamızla gidip; ön bar ve şemsiye ile bardaklık alacağım. Uzun yürüyüşlerde en sevdiğim şey, bir şeyler içebilmektir.
Hazırlıklar hiç durmadan devam ediyor. Doğana kadar yolu var:)



7 yorum:

Evren dedi ki...

Ne guzel ya, sen her seyi hazirlamissin. Benim 3 hafta kaldi daha ortada hicbir sey yok. Bir tek araba koltugu ve bebek arabasi hazir, onu da bir arkadasim verdi.

Bence de fazla esyaya gerek yok. Yeniden degerlendirmen cok mantikli olmus. Ben de banyo raflarini kullanmayi dusunuyordum :P Bizimkiler acik bir de :P Hurca koyarim belki. Off bir el atayim bari ben de, bakalim nasil olacak...

Ve son olarak keske tum satis elemanlari boyle olsa... Cok sansliymissiniz, sansiniz daim olsun!

Opuyorum hepiniz :)

minny dedi ki...

Benim ogullarim arasında 7 yas var. Allah'tan mama sandalyesi, park yatak, puset gibi buyuk eşyaları saklamıştım. Dolayısıyla aynı sizdeki gibi biz de minimum yeni eşya alarak bekledik küçük oğlumuzu. Salondaki 2 kapili bufe oglumun dolabı oldu. Cok şaşıranlara aynısının cok pahalı bir bebek mobilya Mağazası'nda binlerce USD ye satılan ornegini gösterince sustular;) Abi'sinde kalan onlarca kıyafeti giydi, hatta küçüğünde aynı kıyafetle fotograflarını çektik. Abimiz hic kıskanmadı, yeniler hep ona alındı cunku;))
Saglikla gelsin ailenizin yeni ferdi.
Sevgiler,
Aslihan (asliveogullari)

nurhayat dedi ki...

Elif, Heycanına çok heveslendim:) Bu benim için hayra alamet değil sanırım:D Artı çok iyi düşünmüşün, minimum eşya maximum rahatlık.

cuckan dedi ki...

maşallah, sağlıcakla gelsin kuzu zamanında:) bizim ilk 2 ay sanırım araba koltuğumuz yoktu.5 aylıkken normal araba aldık desem:) amma bilgisizmişim ve bu cehaletim kaynaklaı amma rahat davranabilmişim.Şimdi olsa...

annesiningülü dedi ki...

maşallah canım bir çırpıda her şeyi hazırlamışsın :)
bizde Yağmur'dan kalanlarla idare edeceğiz, sadece yatak yok vermiştik (2.no sürpriz oldu) alacağız.
Kıyafet ise Yağmur'dan verdiğim halde o kadar çok var ki kullanmazsam ayıp ;)
Üstelik ben ayları da tutturdum ;)

Adsız dedi ki...

merhaba,

Arkadasımın blogundan dolaylı bir ziyaret oldu,

2. çocuğa neler lazım yazısına neden merak saldım, neden sonuna kadar okudum ve neden hımmm bak bende şunlar var evet diye kafamdan hesap yaptım bilemedim. Kendimden an itibari ile biraz korktum :))

Bu arada benim oğlumun adı da Alp

Öyle işte...

Aybala

http://anneolmahikayesi.wordpress.com

ElfAna dedi ki...

@Evren, zaten tahmin edeblecegin gibi fazla esyaya gerek olmuyor. Heyecanla haberlerini bekliyorum arkadasim:)

@minny, hosgeldin. En guzeli iste. Tepki gosterenleri anlamak cok zor.

@Nurhayat, vardir belki bir hayir? :PP

@Can:) Bebek arabasini 1,5 aylik gebeyken indirime girdi diye almistim. Bak; benimki de pek normal degil:)

@Bahar, super denk gelmis sizin ya.

@anneolmakhikayesi, hosgeldin:) Alp de cok sirin guluyormus:) Bizim Kardes, bastan mi cikartiyor ? :P

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More