Gebelikte 9. hafta

9. haftanın sonundayız, zor yetiştim:) Kardeş sevdalısı Alpi ile karşılıyorum sizleri. Hala resmi bir açıklama yapmamaış olmamızı Alpi hiiiiç umursamıyor. Bütün gün kardeşten bahsediliyor, bütün gün illa ki aynı kıyafetlerle geziyoruz, göbeği açık yakalayamazsa da açıp ya sarılıyor ya da öpücükler konduruyor. Her akşamki uyku öncesi kitap rutinimizde mutlaka blogu görmek istediğini söylüyor. Kitabı kapatıp, "Alpi Harikalar Diyarında" yı açıyoruz. Maksat, sağ üstteki bebek app.inin görmek. "Bakalım kardeş ne kadar büyümüş:)" Bu gece uyku saatinde üçümüz birlikte uzandık yatağa ve kaşla göz arasında, RifBaba' nın elini karnımdayken gördü. "Çek len elini! O, benim kardeşim!!!" len olayına hiç girmiyorum da bu sahiplenmenin sonu hayrola.

 9. hafta itibariyle yemek sıkıntısı geri geldi. Porsiyonlar yine küçüldü. Fiziksel olarak çok daha iyi durumdayım. Tam da erken uyumaya başladım derken, kabuslar başladı. Alpi' den hatırladığım kadarıyla, daha işeriki aylarda başlamalıydı bu kaygılar. Böyle düşünmemin sebebi, hala aklı başında bir insan olarak görüyorum kendimi:P Ağlama veya herhangi bir duygusallık belirtisi göstermeden film ve haberleri izleyebiliyorum, her şeyi okuyabiliyorum. Alpi' yi beklerken neydi o öyle? Taş Devri' ni izlerken; Fred Dino' ya bağırdı diye ağlamıştım:) Bu hafta sonu doktor randevusu almayı düşünüyoruz. Bakalım kardeşi rahat bir pozisyonda görebilecek miyiz?
O zamana kadar çeşitli kaynaklardan okuduklarımla yetiniyorum. Mesela bu hafta itibariyle; el ve ayaklar daha belirgin hale gelmiş. Parmak çıkıntıları belirginleşmiş. Artık bir boynu varmış. Hareketlenmiş, ultrasonda görülebilirmiş fakat ben bunlari henüz hissedemezmişim. Bebeğin poposundaki kuyruğumsu uzantı gitmiş. Bu, çok komik görünüyordu:) Yüzdeki bütün organlar gelişiyor ve belirginleşiyor. Beyin hala en büyük organmış. Birçok iç organ oluşmaya başlarken; ince bağırsaklar uzar, böbrek oluşumu tamamlanır ve ilk kez idrar üretmeye başlarmış! Alpi bu hafta içinde sormuştu bana,
-Kardeş şu anda karnındaysa çişini de karnının içine mi yapıyordur anne?
Ben de saf saf "henüz değildir tatlım" demiştim. O-hoooo ortalık çoktan şenlenmiş de haberim yokmuş!
Dış genital organlar farklılaşmaya başladığı halde; cinsiyet haka bilinmiyormuş. Alpi' deki  gibi 5,5. ayda öğrenmeyiz umarım. Çok heyecanlı bu:)

Ben, böyle görünüyorum; kardeş ise böyle:) Aşağı yukarı bir çilek kadarmış.


Fotoğraflar 8. haftaya aitler. Kaynaklara göre; rahmim büyüyor&ben karnımın büyüdüğünü hissediyormuşum fakat henüz dışarıdan bakılınca gebelik fark edilmiyormuş! E yukarıdaki fotoğraf nedir sevgili kaynakçalarım??? Yine geçen hafta bir bebek mağazasındaki satıcı; karnıma şöyle bakarak "2-2,5 aylık anca var bebeğiniz" demişti de küçük dilimi yutuyordum! İlk kez birisi dışarıdan kardeşi fark etti:) Hatta bir arkadaş "Cinsiyetini de sorsaydın bari" dedi:))))
Hazımsızlık, gaz ve mide yanması devam edermiş; bildiler. PMS deki duygusallık görülebilirmiş; bilemediler. Göğüsler dolgunlaşmaya devam ediyor ve sütyen mevzusu... Kaşıntı yapmaması önemli benim için. Sporcu modelleri uzun süre rahat ettirir diye düşünüyorum.
Geldik en ihmalkar olduğum bölüme: Günlük kalori ihtiyacım, 300 kalori kadar artmış ve ben süt içmiyorum. Alpi' ye gebeyken de sadece o dönem ve emzirmenin başlarında içip bırakmıştım. Yumurta ile olan küskünlüğümüz; Alpi' yi beklediğim ayların ortalarından itibaren devam ediyor. Bol yoğurt ve peynirle idare etmeye çalışıyorum. 
Herkes bana ilk trimester bitince başlayacağım destek haplardan bahsediyor. Bense folik asitin bitmesi için can atıyorum. Bu destek konusunu doktorlarım ile enine boyuna konuşacağım. Bir de yurt dışındaki arkadaşlarımla.
Kardeş hala tıbben embriyo olarak anılsa da; biz kendi aramızda ismini mırıldanmaya başladık.

*Biterken hava yağmurlu. Nerde o açık hava? Nerede o incecik yağan nisan yağmurları? Hava kapalı. 

16 yorum:

Fatma dedi ki...

Her şeyin yolunda olması çok güzel Alpi ise çoktan kabul etmiş kardeşini hatta pek hevesli ne iyi, kardeş gibisi yok sonuçta onu da tebrik etmek lazım. Sağlıkla geçsin hamileliğiniz, sevgiler:)

nil dedi ki...

Cinsiyeti belli ki :)) Resmi açıklama yapmayı ne şekilde hayal ediyorsun merak ettim:)

Sağlıkla kucağınıza almanızı diliyorum,karnın bence çok çıkmamış,ben anlamazdım yani .

yalnız RifBaba'da da bu çizgili bir örnek pijamadan varsa bizi öyle karşılamanızı önemle rica ediyorum:)))

ElfAna dedi ki...

Fadis, tesekkur ederim:) Alpi de oyle bir heves ve kabullenmislik var, evet. Umarim kardesi dogdugunda da bu kadar sevecen kalacak benim kuzum.

ElfAna dedi ki...

Nil,
Kiz olacakti degil mi? :D Resmi aciklama cok mohim yav:P Uygun ortam, uygun kelimeler falan filan derken adam bizi zaten iplemedi ki hic! Kardes geldiyse diye duzeltiyoruz, geldi o geldi. Yaklas da bir opeyim diyor. Allah Allaaaaahhh; soyle agiz tadiyla bir on hazirlik yaptirmadi zibidi:D

yeliz dedi ki...

çin takvimi erkek diyor. Ben sağlıklı olsun diyorum:P hayırlı olsun minik yavru, güzel dileklerimiz sizinle:)

zühra dedi ki...

Hayırlı uğurlu olsun. Hayırlısı ile kucağınıza alın inşallah.

ElfAna dedi ki...

Yeliz, Cin takvimi de neymis! Direkt Nil' e havale ediyorum:P

ElfAna dedi ki...

Zuhra, tesekkur ederim:)

Elif dedi ki...

Elif, kız olsa ne güzel olur diyorum ama sanki içimden erkek gibi geçiyor yaa hadi hayırlısı:)

ElfAna dedi ki...

Elif:P

Evren dedi ki...

Buradan bir ıslık geldi, duydun mu :) Vallahi süper gözüküyorsun. Hamilelik çok yakışmış sana! Burada destek haplarını pek takmıyorlar. Benim doktorum yalnızca prenatal multivitamin tavsiye etmişti. Ama Türkiye'de gittiğin doktor, magnezyum, calcium, demir ve Elevit vermişti. Türkiye'deyken içmiştim ama dönünce bırakmıştım :) Bir de 20 haftadan sonra calcium'lu gıdaları artırmakta fayda var demişti ama sen zaten peynir ve yoğurt yiyormuşsun. Bu arada calcium koyu yeşil yapraklı sebzeler de bol miktarda var. İzmir'desin şanslısın yani ;) Öpüyorum seni --o kardeş düşkününü de :)

ElfAna dedi ki...

Hiii Evren' im, kulagim hep oralarda sen bilmiyorsun:P Himmm anlasildi olay Tr de:)) Yesil yapraga devam. Op sen de o tatli dilliyi.

Müge'nin Listesi dedi ki...

blogunuzu bulduguma sevındım 9 haftalık bır hamıle ıcın o fotolar gercek mı? -:) benımde 19 aylık bır kızım var ve bgun betahcg testı yaptırdım hayırlısı artık...belki bende yenıden bu gebelık fotolarına baslarım kısmet tabı...

bızede beklerız musaıt oldugunuzda;mugeninlistesi.blogspot.com

ElfAna dedi ki...

@O bir anne,hosgeldiniz:) Hayirlisi olsun. Vee evet; o fotograflar gercek:)

Unknown dedi ki...

Sevgili elfana! Duygularıma tercüman oldun. Ben de şimdi 9.haftadayım. Normalde belli olmaması gereken göbek aldı başını gitti. Sadece bende mi böyle oluyor derken yazını gördüm ve rahatladm. Şu anda 9. haftadan henüz 2 gün almama rağmen göbek yukarıdaki fotoğraftaki kadar var. 2 hafta önceki halimi biliyorsun zaten. Peki ya bu kadar hızlı büyüyen bir göbekle 9.ayda ne yaparım? Neyse bir gün senden randevu alıp(!) başını iyice şişireceğim gibi. Sevgiler :)

ElfAna dedi ki...

Ahhh tebrik ederim Tugce :)))

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More