Gebelikte 27. Hafta

Kardeş, epeyce büyüdü artık; dolayısıyla karnım da. Karnimin tam altına boylu boyunca yayılıyor ve bastırıyor.. Ne oturabiliyor ne de yürüyebiliyorum:) Bazen karnım yarım elma gibi gözüküyor. Başı karnımın sol yanında, poposu sağ yanda ve dayamış duruyor. Arada tekmeler çakıyor. RifBaba "owwww! vaoww" efektleriyle kendisine eşlik ediyor. Arada kendisine deneyler de uygulamıyor değiliz. Karnıma dayadığım buz gibi soda şişesine nokta atişıyla tekme attı geçenlerde. Madem öyle, işte böyle diyor sanırım :P
Bu haftada artık göz açıp kapıyabiliyor, sese verdiği tepkiler devam ediyormuş. Biz bunu şöyle yorumluyoruz RifBaba' yla; "Bak" ın anlamını çözdüğünü düşünüyoruz. Tam hoppidi zıppidi tekmelere savururken; "Gel bak" ya da "Bak hareketlerine" vs dediğim anda heykel oyunu oynuyormuşuz gibi hareketsiz duruyor. Haliyle o an yanımda olanlar "Hani hareket?" der gibi yüzümüze bakıyorlar. Bundan en çok babası nasibini alıyor:)) Kynağımdan ilginç bir bilgi dah; parmak emerek hem çene kaslarını güçlendirir hem de kendini sakinleştirirmiş. Ve artık ağlayabilirmiş!
Bense, 2. trimesterin sonunda bir garip gebe olarak çeşitli sevimlilikler ve zorluklar yaşamaya devam ediyorum. Kısa bir süre daha rahat nefes alamama sıkıntısı çektim. Sebebiyse; rahim büyüyüp göğüs kafesime yaklaştıkça; diyaframa baskı yaparmış ve akciğerler de tam olarak şişemediği için, rahat nefes alamıyormuşum. Bebeği etkileyen bir durum değilmiş. Bu dönemde kısa sürdü fakat ilerleyen aylarda tekrar kendini hatırlatacak. Bunu net olarak hatırlıyorum. Uyku pozisyonu da çok zorlarmış. Bende böyle bir zorluk yok şu sıralar. Oldukça ahat bir şekilde uykuya dalabiliyorum. "Uyuyabilmek, dinlenmekten daha zor" diyenler için kaynağımın tavsiyesi bol yastık. Hamile yastıkları da iyi birer alternatif olabilir.

Kaynak: WebAnne

1 yorum:

annesiningülü dedi ki...

bu hafta benim de nefes alamama haftam ve uykuya hasretim :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More