Gebelikte 26. Hafta

Kardeş' de göz ile ilgili gelişmeler varmış. Göz açıp kapamaya başlarmış ki; ultrasonda buna denk geldik. Gözün tabakaları gelişir, göz rengi oluşmaya başlarmış. Göz rengi tam anlamıyla, doğduktan sonraki aylarda oturur. Akciğer gelişimi doğuma kadar devam ediyor. Cilt altı, yağ birikmesiyle kalınlaşırmış. Bu haftaki en ilginç gelişmeler; bebeğn dokunmaya karşı, beyin dalgalarıyla karşılık vermesi ve karna ışık tutulduğunda, başını o tarafa çevirmesi.
Kaynak beni; vücudumdaki su tutulmasına bağlı olarak, özellikle yüzümde şişme olabileceği konusunda uyarıyor. Daha geçenlerde yüzümün ne kadar toparlaklaştığını düşünmüştüm. Bir kaç gün sonra baktığımdaysa; öyle gelmemişti sanki. Kilo aldığımı ve yüzümde toplandığını zannetmiştim; pek sevindim bak şimdi ;) Yine kabızlık konusunda uyarı var. Kaynağım şu anda dalga geçiyor benimle! Uyumak için her fırsatıı değerlendirmelisiniz yazıyor yahu. Kim kaybetmiş o fırsatları da ben bulacağım? Sabahları RıfBaba işe giderken uyandırmaya, gün içerisinde de oğlu uyutmamaya ahh etmiş sanki! Konu açılınca, ikisi de gece erken yatmamı tavsiye ediyor. Oldu! Size soracaktım..
Hamileliğe bağlı olarak bazı ağrılar, kramplar ve baskı hissi olabiliyormuş; oluyor. Şimdi yazacaklarıma dikkat! Kaynak der ki:
"Bu haftalarda  birden bire ve durup dururken karnınızda bir sertleşme hissedebilirsiniz. Rahminizdeki anı kasılma ve gevşemeler; Braxton Hicks kasılması denilen, ağrısız regl krampları gibidir. Rahminiz, gerçek doğum ağrıları için önceden çalışma yapar. Bu dönemde erken doğum belirtilerine karşı da duyarlı olmak gerekir. Saatte dört ya da daha fazla olan kasılmalarda, doktorunuza başvurmalısınız. Erken doğum tehtidinde ise kasılmalar sürekli ve belirli aralıklarla gelir."

Kaynak: WebAnne

6 yorum:

Ada dedi ki...

Annaammm!! Elfanam. Pek bir güzelsin. Braxton hicks kasılmaları konusunda son derece tecrübe ettim :)
Dikkat at kendineee..

Ada dedi ki...

Elf anaaamm annaamm..yerimmmm.. Braxton Hicks kasılmaları var mı?

ElfAna dedi ki...

Aylinim:))) Var elbette,olma mi?

annesiningülü dedi ki...

ben kocaman oldum ama sende tık yok, maşallah :D

Unknown dedi ki...

Vücud kendini ne kadar güzel hazırlıyor. :) bende 26. Haftamdayim:) http://hamilelikteben.blogspot.com/

emreyle hayat dedi ki...

Siz daha deneyimli bir annesiniz tabiki ama ben hamileyken günde 3 lt su içiyordum ve bu sayede ayaklarımda dahi hiçbir şişlik olmadan geçirdim.fazla kilo almamam da bonus oldu :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More