Harçlıkları birikti


Pek sevdiğim bir hikayedir Alpi' nin para biriktirme alışkanlığını kazanması. Merak edenler buyursunlar: TIK. Aylar önce MotherCare' de gezinirken, yine carpildi benim oğlan bir oyuncağa. Bütün gece boyunca kale aşağı, kale yukarı. Ertesi sabahkale ne güzeldi anne. Öğleden sonra, keşke benim de öyle bir kalem olsa. Akşam, baba bana kaleyi alsanıza. Heyyyttttt! dedim. Sen para biriktirmiyor muydun? Daha dikkatli biriktir ve aralarda başka bir şeyler alma; o zaman yeterli paran olur ve alırsın. Sanki hayatın anlamını açıklamışım çocuğa; bir mutluluk pir mutluluk. Sonraki aylarda her dakika boyunca para istemeler, yarım saatte bir kumbaradakileri döküp, yeniden ve yeniden saymalar...


RifBaba koltuğa mı uzandı? Adamcağız daha kalkmadan, oraya cebinden dökülmüş olabilecek bozuklukları hesap etmeler ve poposu minderden kalkar kalmaz da atmaca gibi atlayıp, gerçekten dökülen paralatı kumbaraya tıkıştırmalar...Arkadaşımın arabasına bineriz; bozuk para avcısı iş başında!Yolda yürürüz, o gözler hiiiç yanılmaz! Artık her girdiğimiz evde de aynı numaraları yapmaya başlayınca; ben yine bi heeyyyttt' ledim. Ayarı yiyen bücür, sakinledi.


5-6ayda parayı toparladı cidden. Çok hummalı bir çalışmaydı itiraf etmek gerekirse ;) Bir gün baktım ki; kale indirimde! RifBaba' ya kaş-göz ve götürdük Alpi oğlanı kalesinin yanına. Çaktırmadan kumbarayı da almıştım yanıma. Aman aman bir mutlu oldu! Ne ne kadar inmiş henüz anlayamıyor fakat indirime girmiş bir ürünü, etiketinden anlayabiliyor. Keşke kumbarası yanında olsaymış! Kaç "dira" ya düşmüş bu kale? Şak! çıkartıverdim çantadan kumbarayı; anne yine kahraman :P


"Sen bu parayı biriktir; ben de sana şövalyelerini alacağım, söz" demiştim. Onun beğendi kırmızı şövalyeler bitmiş, grileri ve bu canavarlar kalmış. Canavarları beğendi. Şansımıza; onlarda indirimdeymiş:P


Akşam, RıfBaba ile kaleyi kurdular. Malzeme, çok dayanıklı olmamakla beraber; zararsız ve hafif. Çok zorlamadıktan sonra, kırılıp dökülmez. Tavsiye ederim.



*Biterken; fotoğraflar bahardan kalma. Sıcaktan erimek üzereyim. Kırmızı şövalyeleri de aldık. Onun hikayesi apayrı ;)

0 yorum:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More