Gebelikte 20. hafta


20. haftadan merhaba:) Sabah, karnımın alt tarafına indirilen esaslı bir darbe ile uyandım.
Yanımıza geldiği gecelerde de, Alpi' nin karnımın herhangi bir yerine attığı esaslı darbelerle uyanıyorum. Öğlen kazara uyuyakaldıysam; zil, kapı, Alpi ne işe yarıyor? Bir tanesi uyandırıyor. Sonuç olarak; 5,5 aylık gebeliğim süresince sadece 5 kez, 3' ü 1 saat, 2' si 15 dakikalık öğlen uykusu keyfim olabildi. Her aya bir uyku! Adam olana yeter:P

Kardeş' e bir göz atmak istiyorum. Kaynağım, çok önemli ayrıntılardan bahsetmiş bu hafta. 20. haftayla birlikte; doğumla birlikte başlayıp, 5 yaşa kadar sürecek hızlı beyin olgunlaşması başlarmış. 5 duyusu iyice aktif olmaya başlamış. Işığa duyarlılık ve yüksek seslere tepki başlarmış. Kaşlar&saçlar ile özellikle yüz ve boyun bölgesindeki; "Lanugo" denen tuyler belirginleşmiş. Göz kırpmalar sıklaşmış, kalp atışları hızlanmış. Bebeğin hareketleri de iyice güçlenirmiş.
Gerçekten de artık güçlü tekmeler başladı. Daha yeni yazmıştım sanki; adam gibi hissedemiyorum diye:P Gayet memnunum bu durumdan. Sadece RifBaba ve Alpi de hissetsin isterdim. Özellikle de Alpi kuşum; durup durup kulağını karnıma koyuyor, karnımı öpüyor, bir hareket hissetmeye yada bir ses duymaya çalışıyor!
Annedeki değişikliklerde bir hayli hızlanmış bu ay. "Linea nigra" imiş adı kabusumun! Hani göbek deliğinden kasık bölgesine kadar uzanan düz, koyu renk çizgi! Doğumdan sonra kayboluyor evet ama hiç oluşmasa keşke. Bir itirafım var! Vücuttaki lekelere karşı tahammülsüzüm. Yeni çıkmış bir ben, gebelik lekelenmeleri...Fakat çillere bayılırım. Ne çelişki değil mi?
Kardeş' in hareketleri, karnıma bakarak da fark ediliyor! RifBaba şimdilik bununla idare ediyor. Artık Kardeş ile konuşursam, beni duyabilirmiş. Alpi kuzum bunu duysa mi acaba?
Kaynak:WebAnne


0 yorum:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More