YENİ UMUT YILI


O ne başlangiç öyle!!! Babam ameliyat oldu; ben yanına gidemedim. Alpi kurdeşen oldu; salak bir doktor müsveddesi "bulaşicıdır bu" dedi; eve gelip de netten araştırana kadar hoop oturup hoop kalktık! Çocuk bir hafta sabah 05:30 lara kadar hatır hutur kaşınmaktan mahvoldu. Sonra da en zayıf yeri olan çene altı şimdi kaşınıyor. Her alerji olayımızdan sonra bu oluyor. Uzun zamandır tv deki haberleri izlemeyi reddediyordum - yazılı basın hatta iki dergi bana yetiyor - bi açayım dedim İsrail!!!İnsan insanlığından utanıyor. Hergün işsiz kalan arkadaş sayım artıyor. Ben herhalde Haziran' a hiç bulamayacağım. Spor dönüşü yorulan kuzumu omuzlarıma oturtayım da 10 dk lık mesafeye, evimize öyle gidelim dedim:Boynum tutuldu. Doktor röntgen sonuçlarına bakınca "Yakın bir zamanda şiddetli savrulduğunuz bir trafik kazası mı geçirdiniz?" dedi!! Benim oğlan kuzuluktan besiliye terfi etmiş. Bu arada temmuz 4' ten beri kontrole gitmemiştik:

temmuz ocak
Boy : 91cm 94cm
Kilo: 11,5 14,5

3 yaşından sonra bir atağa geçecek. Bakalım hızlı dönemde gelişimi nasıl olacak?
Ne gibi beceriler eklendi?
* Bi kere dil pabuç gibi oldu. Karşıma geçip çatır çatır laf ebeliği yapabiliyor.
* Sınırlı boyamaya başladı ki bu beklediğimiz bir şeydi RıfBaba' yla.
* Üstündeki hırka, uzun kollu tişört, kilotlu çorap, ev & sokak ayakkabıları ve fermuarlı herşeyini çıkartabiliyor ve kilotlu çorap hariç hepsini de giyebiliyor.
* Olur olmaz her cümlenin içine "Eşşek gibi yaparım! Eşşek gibi uyuyacağım" ları ekliyor. Nereden (!) duyduysa deliriyor cümle içinde kullanıcam diye.
* Geceleri hala bizimle uyuyor. (Ahh o üstüste geçirdiği hastalıklardan sonra uyku, yemek, temizlik.. bütün düzenimiz alt üst oldu.) Bunda bir değişiklik yok ama fazla önemsemiyormuş gibi yapıp -aslında deli gibi istiyorum- uyku zamanı odasına yönlendirmeye çalışıyoruz. Tam gardını almadı daha lütfen gidip yatıyor bazen.
* Gece üstü örtülü diye uykusunda çeneme kudurmuş gibi attığı tekmelerden-doktora bile gittim boğazımda ağrılı bir şişlik var diye- usandık ve daha kalın bir uyku tulumuna sokuşturup yatırıyoruz artık. Michelin reklamlarındaki figüre benziyor. Bu da bizim yeni eğlencemiz.
* Yakın bir zamanda cura alıp halk müziğiyle bir aşinalık sağlayacağım.
* Klozetin içine minik arabalarından birini düşürüp Anne bileklerine kadar naylon poşetlerle onu oradan alıp çöpe atınca; tuvalete oyuncakla girme faslımız da bitti.
* Mutfağa ve banyoya yaptığım düzenlemelerden sonra küçüğüm daha mutlu. Daha rahat erişebiliyor.
* Benim bütün arkadaşlarımı sahiplendi. Eve hangisi gelse benim arkadaşım diye kapıp odasına götürüyor.
* Televizyon izleme saatleri birden 1/2 saate indi & hiç de beklediğim gibi olumsuz bir tepki vermedi. Hergün O farkında değil ama 5' daha kısalıyor. Yakında 15' ya düşmüş olacak.
* Yeni rutinler oluşturmak için yeni fikirlerim var -yarın başlıyoruz umarım çabuk adapte oluruz.
Umutsuzluklarla girdim yazıya ama planladıklarımla bitti. E ne de olsa çıkmadık candan umut kesilmezmiş.

0 yorum:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More