Montessori workshop


Evvelsi hafta sonu 13 saatlik bir Montessori workshopuna katıldım. Hala kendime gelebilmiş değilim. Montessori ile ilgili böylesine yoğun saatlerden sonra bana hep olan bir şey var. Sakin kalamıyorum. Aynı şarkıdaki gibi; "Gözlerim doluyor aşkımın şiddetinden, ağlamak istiyorum." Cidden; böyle kadın materyal tanıtıyor, benim gözlerim doluyor falan. Pembe kulelere pembe panjurlu evim muamelesi yapmama ramak kala kendime geliyorum.


İşte bunlar hep eğitime duyulan açlık azizim! Ne yapıp edip bu işin eğitimini almam gerek benim, bunu anladım. Geçen postta yazdıklarım klasik eğitim sisteminin beni yiyip bitirmesi. Bunu ise ilk önce kendim için istiyorum.


 Biraz da workshoptan bahsedeyim. Workshopu verenler Yard. Doç. Dr. F. Elif Kılınç ile Çocuk Gelişimi ve Uzmanı Tülay Şener idi. İkisini de oldukça sempatik buldum. Şahsi görüşüm, tecrübelerinden bol bol bahsetmeleri yeterince tatmin ediciydi. Molalarda daha az tecrübe, daha çok pratik istendiğini duydum ama 13 saate hangi materyali sığdırabilirisiniz ki? Zaten materyal eğitimi apayrı bir şey.


Maria Montessori uzun yıllar çocukları ve beraberinde de öğretmeni gözlemlemiş. Vardığı sonuçlar Montessori eğitimi ve felsefesini oluşturuyor. Tüm bu gözlemlerden sonra çocuk için en uygun eğitimin "İlk iş olarak çocuğun gerçek doğasını keşfetmek ve ona normal gelişiminde yardım etmek" olarak belirlemiştir. Yani aslında Montessori yeni bir şey keşfetmemeiş, sadece "çocuğu" keşfetmiştir. Zaten bunu "Ben bu felsefeyi çocuklardan öğrendim" diyerek bunu itiraf etmiştir.


Montessori materyalleri 5 ana başlıkta toplanıyor.
1) Günlük hayat materyalleri
2) Duyu materyalleri
3) Matematik materyalleri
4) Dil materyalleri
5) Kozmik eğitim



Bu materyaller o kadar zekice tasarlanmış ki; üzerinden geçen 100 yıl gibi bir süre zarfından sonra bile geçerliliklerini korumuşlardır. Her materyal sırası ve zorluk derecesi olarak diğerlerini destekliyor. Hazırlanmış ortam, düzeni ve düzeninin korunması çok önemli.



Hazırlanmış ortam demişken; ev Alpi' den dolayı zaten uygundu. Tek sorun aralarındaki 6 küsur yaş farkına uygun bir düzenlemeyi nasıl yapacağımdı. Bunun için Kuzi ve Alpi' nin bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını düşündüm. Yaşadıkları evin her bir köşesini, bana olacak bağımlılıklarını azaltmak üzere tekrar gözden geçirdim.

Bir sonraki postun konusu--> Hedef: Bağımsızlaşma


*Biterken, montessorinin felsefesini, ruhunu özümseyebilmek bence en önemlisi. Yoksa birçok blogda saymakla bitmeyecek çoklukta örnek mevcut. Özellikle yurtdışındaki montessori eğitmenlerinin bloglarını çok faydalı buluyorum. Yoksa baĞzı bloglardaki gibi Çin' den 2000TL' ye getirt bütün malzemeleri, tek kelimesini anlamadığın dildeki yabancı bloggerların bloglarında gördüğün düzeneği kur, çocuğunu oturt başına, deklanşöre bas, gelsin yorumlar. Montessori bu değildir. Mutlu bir hafta dilerim:)

*Fotoğrafları, workshopta bize ev sahipliği yapan Montekids' de çektim.

5 yorum:

emreyle hayat dedi ki...

bende bu felsefeyi seviyorum, özellikle uygulayamasamda evde herşeyi önce benimle sonra kendisi yapması için teşvik ediyorum, zaten çok meraklı olduklarından kendi kendilerine uygulamaya geçiyorlar :)

ElfAna dedi ki...

@emreyle hayat, onemli olan felsefesi zaten. Ne mutlu size:)

annesiningülü dedi ki...

Yağmur'da altından kalkamayacağımı anlayıp hiç başlamadım.
Damla'da şimdi daha zor olur.
belki bana ufak ipuçları verirsin her türlü eğitime açığım ;)

Tülay ŞENER dedi ki...

Gözlemlerine ve emeklerine sağlık, çok beğendim. Umarım uzun eğitimde birlikte oluruz.

ElfAna dedi ki...

Tulay Hanim, cok tesekkur ediyorum:)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More