Gebelikte 28. hafta

Lacivert dalgalardan merhaba:) 3. trimestere girmiş bulunmaktayız! 28. haftada göbek fotoğrafı yok. Bol bol bunu yaptım. Bu kitabı sizlere şiddetle öneririm. Aldığım notların bir kısmını paylaşacağım ileride.


Uyuyor, uyanıyor, gözlerini açıp kapıyor, organ ve doku gelişimi hızla devam ediyor. Haftanın heyecan verici gelişmelerinden birisi de; Kardeş sesimi tanıyormuş! Alpi ve benim cephemde bu haber seviçle karşılanırken; RifBaba pek de takmadı:P -Doğunca ne de olsa tek kahramanı ben olacağım diyor herhalde:p-
Kaynak der ki; 3. trimesterle birlikte, kalsium ihtiyacı artarmış. Bebek kalsiyumsuz kalmaz; zira o, annenin vücudundakileri vakum gibi çekiyor. Gebelik bittiktn sonra ahh saçlarım, vahh dişlerim vb şikayetlerde bulunmak istemiyorsak; bu dönemde kalsiyum alımına dikkat edeceğiz.
Bu haftada doğan bebeklerin yaşama oranları %90 imiş. Yine de solunum desteği gerekliymiş.
Boyu 26cm, kilosu ise 1,55  gr imiş. Ultrasonda cork cork sol elinin baş parmağını emiyordu. Çok tatli yahu:) Yanakları da tombik tombik:) Hala bir ismi yok.

Gelelim bana; gebeliğin en zor dönemi deniyor 3. trimester için. Yalancı kasılmalar, apış arasında ve bacaklarda ağrı, karnımın kopup da yere düşecekmiş gibi ağır gelmesi, ayakta uzun süre duramama, el ve ayak parmaklarında ara sıra şişmeler ile nadiren giren kramplar şikayetlerim oluyor. Bunlara bir de sabahın 5-6' sı gibi uyanmaları eklemek şart. Kardeş kimi sabahlar o kadar sert hareketlerde bulunuyor ki; acil tuvalet ihtiyacı veya yatış pozisyonumu değiştirme ihtiyacıyla uyanıp, kendileri sakinleşene kadar uyuyamıyorum.
Kaynağıma göre; 7-10kg alınırmış. Ben hala bu sınırın altındayım. Rahim büyüklüğüm neredeyse kaburga sınırına yaklaşmış. Çarpıntımsı bir şeyler hissediyorum bazen. Yakında çarpıntım var yazarım herhalde.
Haftanın anne olayı; ilk süt olan kolostrumun gelme olasılığı. Böyle bir durumla karşılaşınca; çalsın davullar diyebiliyoruz fakat asla sağmaya kalkmıyoruz. Zira bu hareket, erken doğumu tetikleyebilir. Tansiyon yükselmesine dikkat deniyor fakat ben çoğunlukla tansiyon düşmesi yaşıyorum.

Kaynak: WebAnne

1 yorum:

annesiningülü dedi ki...

dün bacaklarıma yansıyan o ağrıyla doğuruyorum sandım :(
aman zamanlarını beklesin bücürler :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More