Gebelikte 21. hafta

Kardeş' in büyüme hızı azıcık yavaşlamış. Bununla beraber; tekmeleri çok kuvvetlendi. Bazen beni şaşırtıyor. Artık belli bir uyku düzeni oluşmuş. Şöyle ki; sabah tekmeleriyle uyanmaya başladım:) 13:00-14:00 civarı dinlenmeye çekiliyor sanırım. Bacak bacak üstüne atmadıysam, bağdaş kurmadıysam ve öne doğru uzun süreli uzanmadıysam; uyanıp da yerinin daraldığını haber vermiyor:) Sabah uyandığımdaysa; karnımın neresinde olduğunu net hissediyorum. 16:00-17:00 gibi tekrar hareketleniyor. Aksam yemeğine kadar ara ara hissediyorum. Sonrasında en çılgın attığı zamanlar geliyor. Gerçekten belli saatlerde uyuyup, uyanıyor. Doğduğunda hesaplaşacağız kendisiyle:P
Haftanın olayı, kalp kasının güçlenmesiymiş. Müziğe karşı tepki veriyormuş. Bu aralar en çok The Beatles dinliyorum:) "Hey Jude"
Karnım iyice büyüdü. Özellikle karnım ve göğüslerimde gerginlik hissediyorum ve hiç de rahat bir duygu değil. Tatlı badem yağı sürmeye devam ediyorum.
2 saatten fazla ayakta kalmamalıymışım. Bazen ipin ucunu kaçırabiliyorum. Bu, genellikle oda düzenlemelerinde başım geliyor. Bu hafta başında; bizim veAlpi' nin yatak odalarını değiştirmeye karar vermiştik. Bizim yatağımızın bazası hariç; tüm odayı ve Alpi' nin tüm odasını boşalıp, diğer odaya istifledim. Sonra da mobilyacıların gelmesine saatler kala vazgeçtik. Bu hafta, Alpi kuşumun doğum günü partisi vardı. Üstüne parti hazırlıkları, yorucu geçti. Sonra o eşyalar tekrar yerleştirildi tabii ki. Aks gibi; RifBaba' nin da en yoğun günleri. Her şey bitince; Alpi' nin odasına bir çalışma masası ekledik ve tüm odanın şekli yeniden değişti. Tam bir kabustu. Sonuç, tatmin edici ama çok çok yorucuydu. 2 hafta boyunca neredeyse güde2 saat oturabildim. Daktır T. duymasın!
Bol su içmeye, her zamankinden daha çok önem veriyorum. İzmir' in inanılmaz sıcakları başladı. Haftada bir tansiyon ölçtürmek öneriliyor. Öne ilerleyen pelvis yüzünden, bel ve sırt ağrıları artarken; uterusun karın boşluğunda iyice büyümesiyle de nefes darlığı ya da nefes nefese kalma görülebiliyormuş. Ben en çok diyaframımı dilediğimce kullanamamaktan muzdaribim. Şarkı, türkü söylemekte zorlanıyorum efendi.  Gebelik ilerledikçe de artacak bu sıkıntılar. Alpi' ye gebeyken, yine bu aylarda; İzmir Barosu' nun Türk Halk Müziği Korosu' ndan ayrılmak zorunda kalmıştım. Kaynağım, demir haplarımı almam konusunda beni uyarıyor. Peki madem, az sayıda da olsa içmeye devam edeyim. Yürüyüş ya da yüzme egzersizleri öneriliyor.
Kaynak:WebAnne.com

0 yorum:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More