Gebelikte 18. hafta

Kardeş, 18 haftalık ve 212 gram!!! Kaynağıma göre; 130-140 gr civarında oluyor bu haftada bebekler. Alpi' de ultrasonda 2 hafta ileride gözüküyordu. Bakalım, Kardeş de bu şekilde mi devam edecek?

Kalsiyum ihtiyacımızı yeterince karşılıyor olmamız gerekiyor. Bebeğin kemikleri hala lastik kıvamındaymış. Ben, sütten pek haz etmem. Alpi' ye gebeyken, kendimi zorlayarak içerdim. Bu kez hiç istemedim ve kendimi de zorlamamaya karar verdim. Yumurta ile ise bir dargın bir barışığım. Alpi' den önce, bir gebelik hikayem daha oldu. Hüsranla sonuçlandıktan sonra; yumurtaya karşı bir antipatim oluştu. Alpi' ye gebe kaldığımdaysa, başlarda çok zorlandım, yiyemedim. Sonraları ise unuttum ve tekrar yemeye başladım. Hatta Alpi ek gıdaya geçtiğinde; Onunla birlikte günaşırı yerdim. Sonralarda tekrar kokusu rahatsız etmeye başladı. tekrar bir soğuma oldu ve bir dahada istekli olarak çok nadir yiyebildim.
Ne zaman ki Alpi de yumurta yememeye başladı; o günden beri, en kötü ihtimalle haftada bir gün yumurta pişiririm.
Süt ve yumurta, her ne kadar sallantıda olsa da; peynir, ayran, cacık ve yoğurdu inanılmaz çok yerim. Mümkünse kahvaltıda çeşit çeşit peynir olsun, akşam yemeğinde mutlaka yoğurt veya cacık da bulunsun.
Kalsiyum ile ilgili ayrıntılı bilgi için TIK.

Bu hafta ile ilgili bana ilginç gelen; belirli uyku ve uyanık kalma periyodları oluyormuş bebeklerin. Bunun olup olmadığını merak ederdim.
Kaş ve kirpikleri oluşuyormuş. Kız bebeklerde, yumurtalıklarda, ilkel yumurtalık hücreleri ile rahim oluşmuş. Erkek bebeklerde de prostat bezleri oluşmuş.
Nefes alıp verme hareketleri devam ediyormuş. Ultrasonda bebeğin parmağını emmesini veya elerini açıp kapatmasını görebilirmişiz. Plasentanın gelişimi tamamlanmış. Artık kalınlaşmaya devam etmez; çapı artarmış.
Ben kilo almamaya devam ediyorum:) Yine de karnım büyük bir hızla büyüyor. Bu dönemde Alpi, gözlerini kaçırmaya başlamıştı ki; tam zamanında olaya el attım. Karnımın daha da büyüyeceğini söyledim. Bunun hiçbir şekilde beni rahatsız etmediğini ve etmeyeceğini anlattım. Karnımın içindeki Kardeş' in de canımı acıtmadığını; karnımın içinin yavaş yavaş suyla dolduğunu ve Kardeş' in de burada rahatça büyüdüğünü anlattım. Eğer bir çocuğunuz daha varsa; vücudunuzda gerçekleşen değişiklikleri ona açıklamak onu rahatlatacaktır.
Gece uykularını rahatlatmak için, yastık desteklerine başlanabilirmiş. Sol tarafa yatmanın, kandolaşımı açısından daha iyi olacağı söylenir. Çoğunlukla sırtüstü olarak uyanıyorum :P Vajinal akıntıda artış görülebilirmiş. Meme etrafındaki çizgiler koyulaşmış olabilirmiş ve karındaki cizgi de belli olmaya başlarmış.
Kardeşi hala, neredeyse 2 hatada bir adam akıllı hissediyorum. Kalan zamanlarda tık yok:) 35 yaş üstündeki gebelerden; 3' lü tarama testi ile birlikte, amniyosentez istenebiliyor. Hattarutin uygulama olarak bahsetti Daktır T. Hala yırtıyorum durumdan ve isteneilir diye çok endişelenmiştim. 3' lü tarama testimizi bu haftada yaptırdık ve sorunsuz çıktı. Hastalıklara dikkat etmek gerek; çok fazla ilaç alma şansımız yok.

Kaynak:Web Anne




0 yorum:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More