Gebelikte 14. hafta

Müjdemi isterim, uyku halleri ortadan kalkıyor. Benim için herhangi bir şey değişmedi, değişmeyecek de. Eni topu 5 kez 1' er saat uyuyabildim; Alpi sağ olsun... Normalde kendini gayet de başarılı bir şekilde oyalar, hatta bazen hiç ulşmaz ve bulaşılmasını da istemez. Ne hikmetse; ne zaman uyusam, tam dalarken ya da hemen sonrasında, ya kakası gelir ya da canı sıkılmıştır. Gebeliğe kadar bir kez bile - evet, yaklaşık 6 yıl boyunca 1 kez bile - beni sıkıldığı için uyandırmamıştı. Artık bunu yapıyor. Zaten gündüz es kaza uyursam acaip sinirli uyanan bir insandım, iyice saçalamaya başladım. Yaramıyor o saat uykusu bana. Uyuyup uyanınca, normal bir insan gibi davranmam 1 saati buluyor. Elimde değil tabii bu dönemlerde. Tüm bunlara sebep, plasentasyonun tamamlanma süreciymiş. Neyse kurtuluyormuşum.

Karın iyice belli oluyor. Benimki her aman belliydi:) Bulantılar bitmiş olsa bile, mide rahatsızlıkları devam edebiliyormuş.
2' li tarama testimiz için kan verdik ve test sonuçlarımız beklediğimiz gibi çıktı. Sırada 3' lü tarama testi var.
Bir çok kadın, kaybettikleri libidolarına tekrar kavuşurmuş yine bu dönemde. Doğum doktorunuz ekstra bir uyarıda bulunmadıkça, gebeliğin son dönemlerine kadar ilişki serbet oluyor.

Doğum esnasında işe yarayacağına inandığımız için, doktoruma tavsiye edebileceği bir hamile pilates veya hamile yoga programı var mı diye sorduğumda, yüzme önermişti. Uygun ph değerlerinde bir havuz bulabilen gebeler için en yararlı egzersiz programının yüzme olacağını belirtti doktorum. Tam da ben araştırırken previa durumuyla karşılaştığımız için, hevesimiz kursağımızda yarım bıraktık araştırmalarımızı.

Bu dönemde Daktır T., karın, bel ve göğüslerde oluşabilecek çatlaklar için önlem almamı hatırlattı. Ünlü iki markanın kremlerini tavsiye ettiğini anlattı ve bunlardan veya başka herhangi bir şey kullanmak zorunda olmadığımı belirtti. Ben, tatlı badem yağını tercihettim. Vücudumda Alpi' ye gebeyken oluşan 3-5 çatlak var. Annemi dinleseydim, onlar da olamayacakmış diyor annem. O zamanlar bebe yağı kullanmıştım. Ben de bu kez dinlemeye karar verdim. Facebook' da üye olduğum gruplardan birisindeki annelere bu kremleri danıştım. Hatta bu kremleri kullananların tecrübelerini de sordum ve hep birlikte bu işin kesinlikle kalıtsal olduğuna karar verdik. Yine de badem yağını kullanıyorum. Özellikle göğüs uçlarını yumuşatıp, rahatlatıyor.

14 hafta 3 günlük gebeyken, Kardeş' in hareketlerini nihayet hissettim:) Aynı gün, sadece saatler sonra; karnımı izlerken ai bir hareket gözlemledim. İk gebelikten tecrübeli olduğum için, aynı gün hem ilk kez hareketleri hissedip hem de hareketlerini dışarıdan görmemin pek mümkün olamayacağını biliyordum. Önce plasenta yer mi değiştiriyor acaba diye acayip bir heyecan yaptım. Sonra gelen yorumlarla gaz olduğunu düşünüp, hayal kurmayı bıraktık.

Artık hamile tekstiline terfi edilebiliyor. Ben yine bunu haftalar önce yapmıştım. Her gebelik, kendine hasmış. Hele ki sonraki gebeliklerde; ilk gebelikten kalan izlerin ne zaman ve ne şekilde ortaya çıkacağı bilinmezmiş:)

Kardeş, başını dik tutmaya başlamış. Tüm vücudu lanugo adı verilen; doğumdan sonra dökülecek olan renksiz ve yumuşak tüylerle kaplanmaya başlamış. Alpi' nin omuz, sırt bölgesindekiler gayet koyu renkteydi ve çok geç dökülmüşlerdi. Taze annelik işte; ne paniklemştim bebeğim öyle tüylü kalacak diye. Kalmadı, döküldüler tabii. Hatta saçlı doğan oğlumun saçları da 5,5. ayda tamamen dökülmüştü. O kadar tüysüz kalmıştı:) Yutkunma ve idrarını yapabilme, buaylara rastlarmış. İhtiyacı olan tüm besin ve oksijeni plasenta yardımıyla anneden alıyor bebekler ve bu sebeple alkol ve sigara kullanan anne adayları, bunu bir kez daha düşünsünler derim.
Kaynak:Webanne

0 yorum:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More