Gebelikte 13. hafta

Geriden de olsa, bu seriyi tamamlayacağım:) Solda Alpi kuşum, kardeşini okşarken görülüyor. Heyecanla kardeşinin gelmesini bekliyor kuzum. Ben de asıl bomba soruları ne zaman sıralayacağını bekliyorum.

2. gebeliklerde karın daha çabuk büyür diyorlar ya; işte ispatı:) Peki, içeride neler oluyor?

Uterustaki büyümeyi, karnın alt kısmında hissedermişiz. Daktır T.' nin "Daha bebeğini hissedemezsin, hissedeceğin şey sadece gebelik belirtileri, uterus büyümesi" dedği bu olsa gerek. 13 haftalık bebeğin bütün organları oluşmuştur ve büyümeye devam ederler. Yüzdeki organlar, olması gereken yerlerine doğru yerleşiyorlardır. Artık bebeğin cinsiyeti dışarıda bakılınca belli oluyordur.

 %90 ihtimalle bebeğimizin erkek olduğu müjdesi verildi bize de:))
Sabah bulantıları olanlara müjde, bu haftalarda rahata ermeye başlanıyor.Rahim büyüdükçe gerilir ve bu sebeple de etrafındaki kaslarda hafif ağrılar hissedilir. Bu ağrı, Round ligaman ağrısı olarak adlandırılır. Gelip geçici bir ağrıdır ve paniğe gerek yok deniyor. Yine de gebelik boyunca hissedilen her yeniliğin doğum doktoru ile paylaşılmasından yanayım. Ben bu şekilde yapıyorum. Doktorumda önlem olarak, her şey bilmek istiyor.
Ciltte oluşabilen lekelenmelere hazır oluyoruz. Gebelik maskesi veya Chloasma adı verilen bu lekelenmeler, doğumdan sonra geçiyormuş. Alpi' ye gebeyken gebelik maskesi oluşmadı bende. Bu sefer de oluşmayacak diye tahmin ediyorum. İlk trimestere veda edebiliriz :)
Kaynak: webanne





0 yorum:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More