Gebelikte 10. hafta


Cuma günü aylık kontrol vardı. Uzunca, sinir bozucu bir bekleyişten sonra içeri girebildik. RifBaba' yla karar aldık; sonraki randevumuza 1/2 saat geç  gideceğiz. Böylece RifBaba işe geç kalmayacak, Alpi yanımızda ise çocuk sıkıntıdan delirmeyecek, ben klasik kadın süzüşlerine maruz kalmayacağım, hemşireleri kuytuda kıstırıp "Kaç randevusu içeride?" diye sormayacağız... Liste uzar gider. Kısacası bence harika bir fikir.

Bebeğimizi yine gördük, ağzımız kulaklarımıza vardı. Elleri, kolları, bacakları ve ayaklarını oynatıp duruyordu. 8cm olmuş bile. (bebeğin dik durduğunu varsayarak aldığı ölçü) Ne kadar da hızlı büyüyor:) Bebek, hala geride olduğundan çok da net bir görüntü elde edemedik.
İki doktorum olduğundan bahsetmiştim. Bu ayki randevumuz Dr T. ileydi. Dr T, bize bebeği göstermek için epey uğraştı. En sonunda "Dr Bey, kıpır kıpır oynuyor, e siz de sağlıklı dediniz. Gerisi için çok da merakta değiliz" dedik. Dr umuz bıyık altından gülümsedi hatta :) Bunu dedik ya; bravo bize. Demek ki gerçekten 2. gebelikte bir şeyler değişiyormuş.
Sorularımızı sormak için ve Dr T' nin blgilendirmeleri için tekrar ofise geçtik.
Tüylenme çoğu gebede olurmuş. Umarım bu halimle kalırım. Doğumdan sonra geçmezlermiş ve yapılacak tek şey; eğer çok rahatsız ediyorsa epilasyonmuş. Hamile yogası, pilatesi ile ilgili sorularım vardı fakat erteledim çünkü düzenli yürüyüşler ve spor için henüz erkenmiş. 12.-13. haftayı bekliyoruz. Çok ama çok mutluyum çünkü yüzebileceğim! Yani zaten denize girme planlarım vardı da benim asıl derdim düzenli olarak havuzda yüzmekti. Evet, Dr T'den onay geldi; tabii ki bazı şartlar var. Gezdiğim havuzların yetkilileriyle mutlaka konuşmalıymışım. Gebe olduğumu ve bu süreç boyunca kullanabileceğim bir havuz aradığımı belirtmeliymişim. Kullandıkları klor miktarı önemliymiş. Zaten gebelik süresince dediğimde çok azı bizi tercih edebilirsiniz dermiş. Alpi' nin havuzunu çok isterdim fakat yetişkinler sadece akşamları yüzebiliyor.
Vitamin ve takviyeleri sorduğumda; folic acid bitince, vitamin ve demir haplarına başlamamı söyledi. Balık yemekle ilgili sorun yaşıyorsam, Omega-3 takviyesi için tavsiyede bulundu. Bir de kullanmayı düşünüyorsam, çatlak önleyici kremlere bu ay başamamın iyi olacağını anlattı. İki marka önerisinde bulundu ve seçimi ya da seçmemeyi bana bıraktı.
Ne yazık ki; cildi porselen makyaj yapılmış gibi gezen gebelerden değilim. Sivilceleri sordum ve yapılacak bir şey olmadığını öğrendim. Alpi' ye gebeyken, son aylarda yüzümde sivilceler çıkmıştı. Bu kez çok erken başladı.
Kanamalı günlerdeki dikkatin aksine; artık neredeyse gebe olduğumu göz önünde bulunduramayacak kadar hareketli günlerim olduğunu anlattım. Mesela geçen hafta bisikletiyle turboya takan Alpi' nin peşinden koşturdum, yola çıkacağından endişelendiğim ve sesimi duyuramadığım için bahçe duvarlarından atlayarak Alpi' ye yetiştim, basketbol ve futbol denemeleri yaptım, saatlerce yürüyüp ayakta kaldım... Yine liste uzar gider. Dr T' nin tek endişesi kendie dikkat etmemem idi. Oldukça sağlıklı bir gebelik geçirdiğimi, bebeğin gayet iyi olduğunu anlattı. "Bunları yaparken bebeğe bir şey olmaz ama sana olabilir" dedi. Bahçe duvarından atlarken, kendimi yaralarsam antibiyotik almam gerekebilirmiş. İşte bu pek de istemeyeceği bir durummuş. Kısacası, ilaç kullanmak zorunda kalacağım bir kaza geçirmemem için dikkatli olmaya çağırdı beni.
Bu hafta için 2' li test düşünüyordu fakat bebeğin boyunun bir hafta sonra daha uygun olacağını söyledi "Hem haftaya yine görürsünüz ultrasonda" dedi. Aman doktor, canım doktor; ultrason ilgimizi çekmiyor :)))
Kilom hala aynı! Gün içerisinde tartıldığımda 1-2 kilogram oynamalar oluyor fakat sabah aç karınla tartıldığımda hala aynı kiloda olduğumu görmek sevindirici.Kaynaklara bir göz atalım:
Tehlikeli kabul edilen ilk trimester sona erdi. Uzun bir süre boyunca geçireceğim en rahat son 3aya girmiş bulunmaktayım:P Kardeş artık bir embriyo değil; fetus. Ona göre ayağınızı denk alın:P Plesanta gelişimini tamamlamış, bebeğin tüm hayati organları oluşmuş durumda. Bundan sonraki dönemde, bu organlar olgunlaşacak. İlginç geldi: beyin dalgaları üretilmeye başlanmış. Cinsel organlar gelişmeye devam ediyor. Bakalım cinsiyetini 14.-15. haftadan önce öğrenebilecek miyiz? Neredeyse tüm eklem ve kasların oluşumu tamamlandığından, bebek de hareketlenmiş. Hala bir şey hissetmiyorum. RifBaba ise bu sefer bu konuyla çokdaha ilgili. Arada elini karnıma koyup, bir hareket hissetmeyi umarak gezdiriyor. Bunu benim kara gözlü oğlum yakalarsa, hemen öpücük konduruyor karnıma. -Karnımı değil; kardeşini öpüyormuş)
Ben de duygusal açıdan bir değişiklik yok. Sivilceler yetmiyordu ya; artan kan hacmi sebebiyle koyulaşan damarları görebilirmişim. Bulantı bu dönemde azalacağından, yeme ve içmemde artış olabilirmiş. Dolayısıyla kiloma dikkat etmem gerekiyor. Kilo almayıp da karnımın nasıl bu kadar erken belirginleştiğini doktoruma sordum. Her gebeliğin gizli izleri kalırmış vücutta. Bu izler, bir sonraki gebelikte ortaya çıkarmış. Olay buymuş.

*Biterken, 2 gündür ateşlenen kuzum daha iyi. Biz de daha iyiyiz tabii. Yüzme kursunda küçük havuzdan büyük havuza geçmeye başladılar. Sanırım o arada üşüttü. 10. haftaya denk gelen kontrolümüze Alpi de geldi ve resmi açıklama yapıldı:P Buyrun, buradan okuyun:)

0 yorum:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More