UZAY


Ev okulumuza eklemeler yapmaya devam ediyoruz. Her aya 1 proje. İlk projemizin konusu “UZAY” dı. Geçtiğimiz ay boyunca Alpi ile uzay hakkinda; onun yaşına&ilgisine göre ne var ne yok bi gözden geçirdik. Aylık plan yapmaya karar verdim; bu böyle olmuyor. Daha sonra onları haftalara, gerekirse günlere böleceğim. Gerekirse diyorum çünkü kendime hala güvenemiyorum.  Okulda etkinliğin ortasında çocuklar aniden “banyo yapacağım” veya “kurabiye istiyorum” demiyorlar. Bu tür bölünmeler olabiliyor. Üstelik yemekleri de öğretmen hazırlamıyor. Bulaşığı, temizliği.. Haliyle epey vakit alıyor gün içinde. Bakalım; 15 gün tatilde plan yapmayı düşünüyorumJ)
Güzel bir tesadüfle yazki sayılardan bir tanesinde Uzayı işlemişler “Meraklı Minik” te. Ayın evreleri, uzay mekiği yapımı, küçük kitapçık oluşturma, eşleştirme kartları, 8 gezegeni özellikleri ve konumlarıyla inceleme ve gökyüzünde Venüs gözlemi, astronotlar nasıl giyinir, niye giyinir.. Buradan yararlandık.
 
Hikaye&kaynak kitaplarını sürekli gözden geçirdik. İlgi çekici yerleri ve merak edilenleri Nasa görüntüleriyle destekledik.
Wall-e & Oyuncak hikayesini izledik. Bilgilerimizi animasyonlardaki sahnelerle pekiştirdik.
  
Odasına çadırını kurduk&gezegen lambasını açıp; dürbünüyle gözlem yaptık. Hazırladığım resimlerle gerçekte dev dürbünler diyebileceğimiz teleskoplarla gözlem yapıldığını anlattım.
Yine Nasa görüntüleriyle; bazı gezegenlerin dönüşlerini, uzay seslerini, kontrol odasını&mekiğin kalkışını; heyecanla bilgisayardan defalarca izledik. Nasa' nın çocuklar için olan sayfaları eğlendirdi.
 
Artık yararlandığım site/blog kayıtlarını düzgün tutuyorum. Bununla birlikte eskilerden bir şeyler çıkınca karşıma maalesef bulamıyorum kaynağını. Bu uzay mekikleri de onlardan biri.
Astronomi kartları Montessorimom’ dan. Gökyüzünden bulmak falan hak getire bu yaşa. O yüzden ben de gökyüzündeki yıldız kümelerini noktaları birleştire çevirdim.
Yine montessorimom’ dan gezegen eşleştirmeleri. Sağdaki çalışma kağıtları ise “Işık yayan ve yaymayan objeler” & “Büyümesi için güneş ışığına ihtiyaç duyanlar”. İşimizi görmeyenler acımasızca x işareti ile lanetleniyorJ
Bir de “krater deneyimiz” vardı. Kabaca; bir kaba kum doldurup topu uzaktan içine fırlatıyorsunuz&meraklı bilim adamı gidip hasarı, derinliği, uzaklığı vb ölçüyor.
Gezegenlerle ilgili bir tek şarkı bulabilmiştim. Onu da kaydetmediğim için bölük pörçük sayıklıyoruz.  *Biterken Alpi çiftlik hayvanlarıyla oynuyor, RifBaba fotoğraf çekiminde, ElfAna biraz sonra yağacak yağmurda kudurmak için Alpi' nin şemsiyesi nerede diye düşünüyor&Nirvana-All Apologies çalıyor.

5 yorum:

nilo dedi ki...

Çok güzel hazırlamışsın, ellerine sağlık:D

sule_bilge dedi ki...

ağzım açık seyrediyorum , ilk yazdığında okumuştum,şimdi bi daha geldim :) sana koca bi maşallah üstad
emeğine sağlık

ElfAna dedi ki...

Nilo & Sule tesekkur ediyorum.

Gamze dedi ki...

ben bu bloga girdim mi çıkamıyorum, harika şeyler hazırlıyor ve uyguluyorsun, hakikaten ayakta alışlamak lazım...alpiye hayran ama annesine de hayran modundayım:)))

ElfAna dedi ki...

Ege' nin annesi, tesekkur ederim:)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More