SENDE Mİ BRUTUS?

Bayramın 2. günündeyiz. Anneanne bizde kaldı; Alpi mutlu. ElfAna kendi kendine ortalık toparlarken pratik hayat materyalleri ile ilgilenirken; RifBaba heyecanla odalar arası tur atarak karısını arıyor: Elinde haftalık bir dergi ve bana Ankara' daki bir montessori okulundan bahsetmeye başladı. Reklam ilginç:"Gerçekten çarpım tablosunu ezberlemeye gerek var mı?" Matematik öğretmeni zamanında hayatının 2 yılına mal olduğu için bu konuda çok hassastır.
Montessori okullarındaki karma sınıflardan bahsetti bana sonra.. Efendim o köyde küçükken de olaylar böyle olurmuş; büyük çocuklar küçükleri yönlendirirmiş&onlara göz kulak olurmuş. E arkadaş; son 3 yıldır ortalıkta kesik başlı tavuk gibi çığrına çığrına güzel güzel sana ben ne anlatıyorum? Bu grafiker milletinin reklamla uğraşanlarının gözüne girmek için elimde posterle mi dolaşmak gerek acaba? Sana ben story board mu hazırlamalıydım? Sonra -heyecanlanmış belli- bunu evde çocuğa vermek için neler yapmak gerek kısmına girdi kocamcım! Düzenli bir şekilde; okulda nasıl çocuklarla ilgileniyorsam öyle ilgilenmeliymişim Alpi ile. Yok efendim bugün canım istemiyor yemek, temizlik yapmadım türünden bahanelerle bu işe girilmezmiş.(Bak sen???)Sistemli ve kararlı olmalıymışım. Tepem atmayacakmış. (Eeee??) O materyalleri yapıp yapıp bir kenara dizmeyecek&tekrarlayacakmışım.(Duyan da Türkiye' nin AMI sorumlusu sanacak kocamı :) Sevimli bir edayla hemmen kocama sırnaşıp :
-Tabii canım ve bunu bu kadar cici cici uygulamak için bazı materyallere de ihtiyacım var. Bunlar yurtdışından temin ediliyor. E bu kadarını da biliyorsundur dimi?
 RifBaba çevik bir şekilde sırnaşık karısından sıyrılır& yan odaya kaçar:)
Direnme hayatım! Alpi&benim gibi sen de zevk alacaksın bu işten. Aklın yolu birdir!
  Kocanın da hizaya gelmesini zevkle yazarken aklıma bir-iki şey geldi.
1. RifBaba&Alpi kahvaltıda didişiyorlarken koca kişisi benden yemesi konusunda destek istedi. Alpi bombayı patlattı: "Elif senin karın falan diil. Yok sana karı-marı!!!"
2. Bahsi geçen okulun web sitesini incelerken "Öğretmenler hizmet içi eğitimlerle Montessori Yöntemi’ni öğrenmeye başlarken" kısmı dikkatimi çekti. Dergideki röportajında  kurucu bayan demişki; "Bu eğitim yurtdışında alınabiliniyor; Amerika&İngiltere' de." (halbuki ben AMI' nin dünyanın çeşitli ülkelerinde 49 tane eğitim merkezi bulunduğunu sanıyordum) Dikkatimi çeken bölümse web sitelerinde yazıyordu:"Öğretmenler hizmet içi eğitimlerle Montessori Yöntemi’ni öğrenmeye başlarken". Yani benim anladığım bu okuldaki öğretmenleri kendileri yetiştirmiş(!). Asistanlık eğitimi alıp almadıklarından bile bahsedilmiyor. Öyle AMI' di AMS' di; Türkiyede 2007 de verilmiş olan montessori asistan kursunun devamı falan hiç uğraşmayalım da gidip bizzat kendilerinden öğrenelim, kendilerinden eğitim alalım. Yanlışsam buyrun düzeltin.

0 yorum:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More