UPUZUUN BİR POST

Anne uyuz ve üşengeç olunca böyle oluyor işte!3 ay olacak neredeyse yazmayali. Bi silkelenmem gerekiyordu. Nihayet taşındık. Artık İzmir' in başka bir semtinde; metrekareye hayatımda görmediğim kadar çok park sığdırılmış yeni muhitimizdeyiz.





Sitenin bahçesi de oldukça müsait olduğundan bizimki hep dışarıda.


Ivır zıvır temizliği çok vaktimi aldı. Ev çöp ev kıvamına gelmişmiş meğerse. Taşınmak için biraz daha bekleseymişiz belediye ekiplerinin yardımıyla taşınacakmışız! Neyse hepsinden kurtulduk. "Elektrikli süpürge" ye minnettarlığımı sunuyorum. Şayet 32 yıl boyunca beni ömrü hayatımda kimseler böyle gaza getirememişti:)
Yeni eve alıştık ve hatta çok sevdik ama daha tam anlamıyla yerleşemedik. RıfBaba' nın yoğunluğu, fuarlar, Alpi' nin "bütün dostlarım orada kaldı, eşyalarımızı da aldılar, Dönmek istiyorum" bunalımı gibi sebepler yüzünden bazı eşyalarımızsız yaşıyoruz. Mesela giysi dolabı olmadığından; üstüne bir de yazlık kışlık zımbırtısı eklendiğinden çalışma ve montessori odamız bit pazarı görünümünde. -Evet nihayet planladığım odamız oluşuyor. Bir kaç eksiğimizi de tamamladıktan sonra ev yapımı montessori odamız ve materyallerimizi yayınlayacağım.-Tv ünitesi olmadığından yatak odasının komidinlerinin üzerinde televizyon; komidinler yerinde ters çevrilmiş sepetler; yemek masası yok mutfakta yemeğe devam ama misafir olayına giremiyoruz. Ev showroom tadında ama iyi yönü toz alma derdim de kalktı. Camları zaten Alpi hergün canla başla siliyor.


Uzun zaman önce öğretmiştim bunu Alpi' ye. Otobüste bile her çağıranın kucağına balıklama atladığı için zamanı geldiğini düşündük RıfBaba ile. Birisi poposunu veya bacaklarının fazla üst taraflarını severse canavar düdüğü gibi uyarıyı çakıyor: Özel Bölgemi Elleme!


Bu calismalar Ocak ayına ait. Ne tembelimmisim yaa. El göz koordinasyonu ve sınırlı boyama; özellikle de firça ile yaptığını düşününce RıfBaba ile beni pek bi mutlu etti.


E sanat çalışmalarımızla devam edeyim bari:



Sevdacığıyla montessori yaptılar:) Bayılıyorum bunu söylemesine! Sevda ile konuşurken dinliyordu bizi montessori kateryalleri falan bahsediyorduk. Uzun geldi herhalde "Anne! Montessori yapalım" diye odaya dalıp tepsilerden birini kaptığı gibi yanıma geliyor.



Beraber kanepe çatallarını renklerine göre kategori edip bebekken kullandığım toz mama karıştırma zımbırtısına koydular. Bu arada aldığım en saçma alet buydu ama 3 yaşında işe yaradı.
Lamine edilmiş meyve ve sebze kartlarımız. Hem pekiştiriyoruz hem de eşleştirme vb oyunlar oynuyoruz.



Kalın kartondan üretilmiş promosyon bardak altları alınır. Bilgisayar çıktıları yapıştırılır. Laminasyonu da tamamlandıktan sonra piyasada 30tl ye 10lu-20li satılan benzerlerine on basar!Sen çok yaşa Esra!


Bunlar da grubun dosyalarından yararlanarak yaptığım bu aralar en favori oyunumuz:

Küçükmüş gibi görünüyorlar ama avucumdan büyükler.


Oyun basit önce zıplama mesafesine göre meyveleri veya sebzeleri yere serpiştiriyorum. Sonra heyecanla bekleyen Alpi ismini söylediğim meyvenin/sebzenin üzerine zıplıyor. Ondan bir sonrakine..Böyle devam ediyor.


Arada ipleri eline alıp kafasına göre zıplıyor.


Bu fotoğraflara çok güvenmemin bir başka sebebi de iç kesitlerini gösteren devamlarının olması. Mesela elmayı alıyoruz ve hoop çekirdekleriyle beraber ortadan ikiye kesilmiş haliyle içini buluyoruz. Laminasyon aşamasında kaldılar. En kısa zamanda onları da yayınlayacağım.


Aşağıdaki resimde görülen materyal çok uzun zamandır düşlediğim ama bir türlü bulamadıklarımdandı.


3küsur tl ye bulmam ayrı bir şans diye düşünüyorum.


10 çubuk var ve her dizeye bir rakam ve temsil ettiği kadar halka takılıyor. Ön tepside de bunları rakam ve o kadar yıldız tamamlıyor. Saya saya şaşırmadan tamamlayabiliyor.





Ve arada başka başka keşifler de yapılıyor tabiiki.

4 yorum:

bilgebebek dedi ki...

Bloğunuza bi daldım,bir saat oldu nerdeyse.
şu sizin de bayıldığınız meyvelere zıplama aktivitesine bayıldım.İngilizce öğretmeniyim derste bile kullanılabilcek bir fikir.
Bloğunuz bir harika bu arada.

ALPI HARIKALAR DIYARINDA dedi ki...

Tesekkur ederim. Maasallah sizin kizininz da cok seker. Evet ingilizce derslerinde kullanmak da cok hos olur. COcuklar bayilacaktir.

BERNACAN dedi ki...

Aaa, Montessori grubuna eklediğim fotoğraflar bunlar.. :) Kullanıldığına çok sevindim ve harika bir kullanım şekli bulmuşsunuz. Bayıldım.

alpiharikalardiyarinda dedi ki...

Tesekkurler. Siz miydiniz onlari paylasan? Hala en keyifli aktivitelerimizden.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More