Dunstan Baby Language

 Yenidoğanınızın aslında sizinle konuştuğunu söylesem, ne düşünürdünüz?

Priscilla Dunstan. Kendisi sesler üzerinde fotoğrafik hafızaya sahip olduğunu söylüyor. Sesteki doku, renk ve tınıları duyabiliyormuş. Anne olduktan sonra, bu becerisi sayesinde, bebeğinin bazı temel ihtiyaçları için aynı sesleri çıkardığını fark ediyor. Yakın çevresindeki gözlemlerinde de yanılmıyor, sonraki 8000 bebekte de. Araştırmaları sonucu ortaya çıkan sonuç şu: Dünyanın her yerindeki bebekler, din, dil, ırk ve cinsiyet farkı olmadan, temel ihtiyaçları için aynı sesleri kullanıyorlar.

Bunlar;

Neh - Açım
Eh - Gazımı çıkart (ağızdan)
Eairh - Gazım var (bağırsaklarda)
Owh - Uykuluyum
Heh - Rahatsızım

Bu beş ses birbirinin aynı gibi gelse de, dikkat kesilince rahatlıkla ayırd edilebiliyorlar. İlk bebeklerini kollarına alan anne babalar ile bizim gibi; acemi büyük kardeşli aileler için inanılmaz bir kolaylık. İlk bebeğimi doğurduğumda Dunstan' dan bihaberdim. İkinci bebeğimdeyse şanslıydım. Alpi ile adaptasyon döneminde çok yararını gördük, daha önce anlatmıştım. Ne yazık ki; her güzel şey gibi bu beş ağlamanın da geçerli olduğu bir zaman aralığı var. İlk üç ay. Kuzi şimdilerde "neh" in yerine "mem" ve "anneeei" yi koyuyor.

Ağlamalar sırasında dikkat edeceğiniz bazı noktalar var. Ağlamanın başını yakalamanız gerekiyor. Aksi taktirde çığlık çığlığa ağlarken tespit yapmayı sürdüremezsiniz. Baskın sese kulak vermek gerekiyor. Kuzi' nin ağlamalarına ilk kulak kesildiğimizde sadece "üveee" duyuyorduk. Arada "ınga" lar duyulmaya başlandı. Sonra "ınnaahh", "naehh" ve "en sonunda temiz bir "neh" yakalamıştık Alpi ile. Baskın sese hala ulaşamadıysanız, bebeğinizi tuttuğunuz pozisyonu değiştirmeyi deneyin. Buna rağmen bir fark duyamıyorsanız; iç sesinizi dinlemenizi tavsiye ediyorum :) Daha ayrıntılı bilgiye ulaşmak, hatta eğitim almak isterseniz  buraya bir göz atabilirsiniz.

Aşağıda, Oprah' ın Dunstan ile yaptığı programının tanıtımı var. İyi eğlenceler diliyorum.


4 yorum:

Deniz dedi ki...

ilginc bir arastırma imis. tesekkurler bılgılendırme ıcın

Deniz dedi ki...

Konuyla alakali bir yazi daha okudum simdi http://www.trtturkhaberdar.com/haber/bebek-aglamasi-9582.html

Evren dedi ki...

Çok derli toplu ve işin özünü anlatan bilgiler olmuş. Eğitim verdiklerini bilmiyordum. Bu arada nem ve anneee'de neh soundu var aslında. Bizimki 3 günlükken anneeee diyerek neh soundunu çıkarıyordu. Büyükte de 1 haftalıkken anneeee diye ağladığını duyup çok şaşırmıştık, o zaman neh sounduyla ilişkili olduğunu bilmiyorduk. Hatta bu yüzden anne kelimesinin bulunduğunu düşünüyorum. Kim bulmuşsa çok isabetli olmuş. Çocuklar acıktığında annneeee diye ağlıyorlar çünkü, emme refleksinden geliyor.

Unknown dedi ki...

güzel paylaşım.bloğunuzu takibe aldım.Misafirliğe beklerim:)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More