Gebelikte 31. hafta

31. haftadan merhaba. Kardeş' in 29. hafta bilgilerini girmeyi ihmal etmişim. 29. haftada 1,55 kg idi. 31. haftada ise 2.64 kg olmuş:) Ben de 6,5-7kg arasinda gidip geliyorum. Bir gülücük de bana! :)
Kardeşin beyin ve kemikleri, hizla gelişmeye devam ediyor. Bebeğin kalsiyum ihtiyacını karşılamak için bolca kalsiyum alınması gerekli. Amniyon sıvısının fazlalığından dolayı; bu haftalarda kıpır kıpırmış. "Önceden fark edilmeyen küçük hareketler bile sizi rahatsız edecektir" der kaynak. Kesinlikle bu oluyor. Bazen nasıl oturacağımı, yatacağımı şaşırıyorum. Bebeğin hareketleri ve sağlığı arasıdaki bağı göz ardı etmemek gerekli. Bu önemli bir ayrıntı. Hareketlerde azalma olursa da dinlenip, bir seyler yenmesi tavsiye ediliyor. Bir de; gunde 10-11 hareket sorunsuz kabul ediliyor.
Rahim büyüdü, alan azaldı, ağrılar had safhada, yatamazsin, kalkamazsin, nefes almazsin, kasilmalar ve ağrılar veeee bunlarin hepsi normal! Her hafta yazdığım gibi:P Sadece bu ağrılar uzun ve/veya düzenliyse erken doğum riski olabilir aman dikkat!

Kaynak: WebAnne

1 yorum:

annesiningülü dedi ki...

uykuya hasret kaldım :(

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More