Gebelikte 22. hafta

Oğlumuzun kulakları epey keskinleşmiş. Artık seslere tepki veriyormuş. Güzel sesleri ayırt ediyormuş. Acaba neye göre güzel sesleri? İki ayrı arkadaşım vardı. Birisi heavy metal dinlerdi ve bebeğine de dinletirdi. Diğeriyse klasik müzik. Çocuklar aynı zevkleri sürdürüyorlar:) Ben Alpi' ye ne seviyorsam onu dinletmiştim. Yani kulaklık alıp da karnıma koymadım tabii ki. Ne dinlemek istiyorduysam; açtım sesini, O da dinledi. Şimdi de öyle. Kardeş ise genellikle benim sesimi dinliyor:)
Bebeğimiz artık minyatür bir insana daha çok benzemekteymiş. Kafa vücut oranı daha da dengelenmeye başlamış. Oluşan göz kapaklarını hareket ettirebiliyormuş. Beyin gelişimi de bu hafta itibariyle hızlanmış. Erkek bebeklerde ilkel sperm yapımı başlamış.
RıfBaba ilk kez; elini karnıma koyduğunda, Kardeş' in tekmelerini hissetti. Çok heyecanlandı.
Ayrıntılı usg randevumuz vardı. Doktorumuza yeni bir cihaz denettiklerinden, işimiz biraz uzadı. Doktorumuz, Kardeş' in kalbini istediği gibi inceleyemedi. Bebeğimiz de bir türlü dönmedi. Alpi sıkıntıdan patladı, biz de öyle. Şekerli bir şeyler yiyip beklememizi; bebeğimizin pozisyonunu değiştireceğini umduğunu söyledi doktorumuz ve biz de 1/2 saatlik bir mola verdik. Dönüşte; bebeğimiz doktorumuzun istediği kadar olmasa da; kontrolüünü yapacak kadar dönmüştü. Fakat bize yüzünü tam göstermemeye kararlıydı. Ben çok heyecanlıydım bu gün için; sağlığının yerinde olduğunu duymak büyük bir mutluluk. Bir de yüzünü gösterseydi; tam olacaktı:) Boyu 26cm, kilosu ise 500 küsur gram imiş. Çok güçlenmiş; tekmelerden hissediliyor. Plasenta previa tam geçmese de artık egzersiz ve yürüyüş iznim çıktı:)

Bana gelirsek; aynen kaynağımda yazdığı gibi; diş hassasiyeti sebebiyle soluğu diş hekimimde aldım! Diş etlerimdeki hassasiyetin sebebi; diş etlerimin iltihaplanıp şişmiş olmalarıymış. Sebebi ise gebeliğe bağlıymış. Ayda bir diş hekimi ziyaretinde bulunacağım; evde de kürdanla diş etlerime masaj yapmam gerekiyormuş. Bu sırada kanayacak olan diş etlerim, rahatlayacakmış. Gebelik hormonları yüzünden yüzde ince kılcal damarlar görülebilirmiş. Henüz bende oluşmadı. Mide yanmaları tekrarlanmaya başladı. Magnezyum desteğini de düşünerek; elimden doğal mineralli suyumu bırakmıyorum. Bu hafta başlayan kramplara iyi geldiği duyumunu aldım ve sık içmeye başladım.Muz, süt ve soda üçgenine girdim. Hepsi/biri/bir kaçı işe yaradı:) Kramp başladığında; söz konusu kasın tersi yönde bacakları hareket ettirmek rahatlatıyor. Bacakları düz tutup; parmak uçlarından kendinize doğru germek de işe yarıyor. Vücut denge merkezi yer değiştirmeye başladığından, daha dikkatli hareket etmemek gerekiyor. Yine hormonlar sağ olsun; parmak eklemlerime kadar, tüm eklemlerimde gevşemeler olacakmış. Bak bu, yeni duyduğum bir durum. Alpi' ye gebeyken ne doktorumdan ne de okuduğum kitap ve makalelerden, böyle bir şey hatırlamıyorum. Sonuç olarak bel ağrıları ile tanışacakmışım. Henüz böyle bir belirti de yok bende. Denge problemlerini ekleyince; elveda yüksek topuklu ayakkabılarmış. Düz babetlerden ileriye geçememiş olduğumdan; hiç de sorun değil:P

Kaynak: WebAnne

0 yorum:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More