Gebelikte 15. hafta

15. haftada, gebelik lekelerinde artış görülebiliyor. Yatış pozisyonlarına göz atarsak; sol tarafa doğru yatmak doktorlar tarafından önerilen yan yatış pozisyonudur. Bunun sebebi, bebeğe doğru giden kan akışının rahat sağlanabilmesidir. Kanamanın üzerine bir de previa yüzünden yatmaya devam etmem yüzünden, sol kolumun üzerine fazla yüklendim. Yatağın sol tarafı, koltuğun sol tarafı derken şimdi sol kolum üzerine yaslanmak bile ağrı hissetmeme sebep oluyor. Özellikle sabahları; hele ki Alpi de aksam yanımıza zıpladıysa, ağrı dayanılmaz olabiliyor. Şimdilerde uyku haricinde fazla yüklenmemeye bakıyorum.

Doktorum yine bu haftada varis uyarısında bulundu; olmadı böyle bir şikayetim. Bir kanal tedavisi bekleyen dişim vardı aylardır. Aylardır dediğim; 2. trimesteri bekliyordum. Gerçi gitsem bir an önce iyi olacak da, salladım yine. Burun kanamalarım olmuştu 3-4 kez. Bu da olabilir gözüyle bakılan durumlardan.
Karın artık iyice belirginleşmiştir. Göğüslerden kolostrum sıvısı gelebilir. Engeli olmayanlar, yine doktor kontrolünde egzersiz yapabiliyor. Ben hala beklemedeyim. Alpi' ye gebeyken de ilk 5,5 ay kanama yüzünden başlayamamıştım. Sonrasında ise açığı kapatmak için, günde 2km yürütmüştü doktor. BU kez en başından itibaren egzersiz yapabileyim istedim fakat yine olmadı :)

Kardeş' in  durumu da heyecan vericiymiş. Kasları güçleniyormuş. Dolayısıyla el & kol hareketleri de güçleniyormuş. Geçen sabah saat 03:00'de bilin bakalım kimin minik tekmeleriyle uyandım? :) Bebeğin ilk saçlar çıkmaya başlıyormuş. İpek gibi, yumuşacık tüyler...Doğumdan sonra dökülmesi beklenirmiş.
Kaynak: Webanne

0 yorum:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More