Gösterinin perde arkası


Dün bir şekilde geçti de; pazartesiyi nasıl kurtaracağım bakalım. Sabaha Alpi' nin 38.8' e çıkmış ateşiyle merhaba dedik. Hiçbir şey yemeden yarım saat içinde tekrar uykuya daldı. Kahvaltıda tek başımaydım. Biraz Nurtiş, biraz mailler, biraz FB, Alpi' yi kontrol ettim ve uyandı. Uyanır uyanmaz tavuklu pilav isteyen oğlana can feda dedim ve kalkıp yaptım. Yastıklarla destekli oturacak kadar bile hali olmadığından ben yedirdim. Gözüm yavaş yavaş saate kaymaya başladı tabii. RifBaba' yı telefonla taciz aradım ve birazdan geleceğini söyledi. Birazdan gecikmeli olarak geldi. Aradaki zaman zarfında kuzu, desteksiz bile oturamadığı için yanından ayrılıp da hazırlanamadım. Bilgoyu kapıp atladım yanına ve bu aralar favorisi olan Megamind' ı izledik.



Sabah çok üzülüp ağlamıştı gösteriye gidemeyecek diye. Sene başından beri oyunlar, şarkılar hep yavaş yavaş alışsınlar diyeydi. Ben de söz vermiş bulundum "Bebek arabasına oturur, arkadaşlarınla beraber olursun." delirdi sevinçten. "Gerçekten mi anne? Gerçekten mi?" Ateş düşürücüyü dayadım ya; ne de olsa toparlanır öğleden sonraya diye "Tabii ki oğlum. Gerçekten" diye saftirikliğimi tescillemiş oldum. içinizden söylenmeyin oradan; tebriklerinizi yorumlarda yağdırırsınız. Bu kadar inandırdıktan sonra RifBaba' ya bırakıp çocuğu gidersem, güvenini sarsacağımdan korktum.

Böyle salak saçma hayallerle cebelleşirken RifBaba geldi. Kapıyı açtım ve direkt saç yıkama ile ütüyü aradan çıkarttım. Rekor bir sürede makyajımı da yapıp salona geldim ki Alpi efendi babasıyla kuduruyor. E hastaydı? Halsizdi? Babalarını görünce mi arınıyr bu modellerin hepsi her türlü arızadan? Neyse, turboya takıp Alpi' yi de hazırladık ve yola çıktık. 10 dk sonra inanılmaz bir trafikle karşılaştık. Nasıl anlatayım; böyle milim milim anca gidiyor. Alpi arkadan "Cailou seyredeceğim" diye cırtladı, uzatmadan açtık. Ben kalp spazmı geçirmek üzereyim gibi hissediyorum. Çoktan öğretmenlerin salonda bulunma saati geçmiş. Gösteri başlamadan yetişebilsem diyorum.

Trafiğin sebebi beli oldu. Yan şeritte kötü bir kaza olmuş. Minibüs takla atmış, başka arabalar falan. Bizim şerit, kaza seyreden yurdum şaşkolozlarından dolayı tıkanmış meğerse. Tam hızlandık Alpi "Aneee! Kusucam galiba!" dedi. Durduk, kapıyı açtım, kucağıma aldım, yola doğru döndük ve böööğğğğ! 10 dk da böyle geçti. Kusma molasında anneanne de bize dahil oldu. Artık ben gösteri bitmeden yetişsem demeye başladım.

Hedefe vardığımızda ilk bölümün bitiş anaonsu yapılıyordu. Alpi arkadaşlarını görünce canlandı. 3-4 oyunda rol aldı, sonuncusunu istemedi. "Emin misin?" dedim "Evet" dedi. "Tamam canım. Ama benim sınıfın hala bana ihtiyacı var, sen eğlenmene bak" dedim. O da "Ağlar gibi üzgün sesli olup beni üzmediğin için teşekkür ederim" dedi. Canım benim! O ne be? Bir şey istemediği zaman, ben ağlak bir sesle çocuğa vicdan mı yapıyorum? Uzaklaştır şimdi kafandan bunu, işine konsantre ol. Ne de olsa sonra döneceksin buna!

Velhasılıkelam, dün bir şekilde geçti. Veliler gülümseyerek, çocuklardan benim sınıftakiler biraz tedirgin, biraz ağlamaklı, Alpi mutlu, anneanne, RifBaba&ben ilk gösteri heyecanını atlatmış evimize yollandık. Pazartesi günü gösterinin kritiği yapılacakmış! Canıma çok okunacak mıdır dersiniz?

*Biterken Alpi çizgi film izliyor, RifBaba uyuyor, ben de Alpi' nin çizgi filmi dinliyorum. 1. fotoğrafta ne kadar büyümüş görünüyor değil mi? 2. sinde acı yok Alpy!! 3.sünde ben o kara gözlere kıyamam! Ağlaklık konusunda takmış durumdayım; farkeden olursa uyarsın beni. 






2 yorum:

Mlke_Btkn dedi ki...

1. foto'da gerçekten de görür görmez 'Aaa ne kadar büyümüş' dedim, boyu uzamış ve biraz süzülmüş bir hali var ama çok değişmiş geldi bana ;)

takılma o kadar ya, bu arada en kısa zamanda düzelsin yetti gari!!!

ElfAna dedi ki...

Boyu cok uzadi sen gordugunden bu yana Melike. Kilo verdi. 20 den 18 e dustu. Ve evet tipi de değişti. Bir babasına, bir bana donuyor. Gosteride Alpi' nin oglum oldugunu o an ogrenen bir veli "size ne kadar da benziyor" deyince RifBaba "öhööömmm" diye araya girdi:)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More