ALIŞVERİŞ

Son birkaç haftadır tuhaf bi telaş vardı üzerimde. Bir yanım "Anne Bunu Yaptı" ya, bir yanım ev içi düzenlemeye, Alpi' nin bitmek tükenmek bilmeyen "oyun oynayalım anneeeaaa" larına, kitaplarıma, yağmursuz hava avcılığına, vsss bölündü de bölündü. Bunalmadım desem yalan olur! Artık gözüm grilere bürünmüş gökyüzü görmek istemiyor. Melike ' de anlatıp duruyor zaten; Bodrum' um geldi benim yine:)))

"Her aya bir proje" de de aksaklıklar oldu. Yağmur yüzünden bir türlü istediklerimi gerçekleştiremeyince askıya aldım. Bugün yarın peşpeşe iki projeyi birden yayınlamayı planlıyorum. yine de söz veremiyorum; bahar mı çarpmaya başladı nea?

Alpi ile bir arkadaşımı uğurluyorduk ve " 'av lav yu' lu I love you yağmurlar yağmış" diye uyardı:))


Alışveriş yaptık bu hafta. Sezon sonuna doğru Alpi' nin bütün kıyafetleri küçülmeye devam ediyor. Yedekte giysisi yoktu. Hem kollar hem paçalar çok kısalınca artık mecburi bir alışveriş yaptık. 4 yaşa doğru yine nızlanıyor gelişimleri. 2,5-3 arası uzun bir süre yerinde saydı. Sonra da atak üstüne atak! Blogcu Anne ne güzel bahsetmişti. Her yer indirim zaten de en çok güldüğüm MotherCare' den yaptığımız alışveriş oldu. Soldaki botları aldıktan sonra hala günlük bir ayakkabı ihtiyacımız olduğunu hatırladım. İçerisi de fazla kalabalık değildi, bir şansımızı deniyelim dedik.
Sonra soldaki iki ayakkabıyı da alıp çıktık. Biri 60 küsurlardan biri 80 küsurlardan çok düşük fiyata  inmiş:)) İyi fiyat değil mi? Sağ alttakine RifBaba' yla kasıklarımızı tuta tuta gülüyoruz. Basbayağı adam ayakkabısı. Alpi bunları giyince ki zaten büyükler paytak paytak, öyle sevimli yürüyor ki! İkide bir de ayağından fırlıyorlar! Cüce bi adam oluyo hehe:))
Burasi eklemeyi unttugum icin sonradan yazdigim yer oluyor:)) Bu fotograftaki ayakkabilar ozellikle camurlu birakildi. Cüceye kendi ayakkabilarini boyatacağım artık. Ah bi de zararsız ayakkabı boyası olaydı yakınlarda:(


Hava bi öyle  bi böle İzmir' de. Mesela pazar için planımız Atlı Kulüp iken geceden başlayan yağmur bizi şaşırttı. Alpi oyuncaklarına daldı, RifBaba pazar uykusunda, ben de Alpi Harikalar Diyarında' ya yazayım bari dedim:) Öğleden sonra ne yaparız belli degil:)
Alışverişten bahbetmişken; bizim evde kitaplara her zaman çok bütçe ayrılmıştır:) 1. el olsun, 2. el olsun farketmez.  Ve hepsi de çok kıymetlidir. Geçtiğimiz haftalarda yine kitapçıları taradım. 


Üstteki, bizim ilk Keloğlan kitabımız. Yazarını da çizerini de yıllardır beğenirim. Bu kitap International Childeren's Digital Library' de de var.Kitabın linkini ararken bir de "Çocuk edebiyatı ölçütleri" ne rastladım.
Tübitak'larımıza son gaz devam. Minik erkek çocukları 4-5 yaş dönemlerinde bir dinazor merakına kapılıyorlar. Bizimkinin de farkı yok:) Resimler ve renkler çok hoş. "Dinazorlar dünyamızda yaşasaydı nasıl olurdu?" dan seçenekler sunulmuş.
Kurbağalar, yine çok eğlenceli mini kitaplardan. Pek çok ilginç bilgi içeriyor.
Kök yayıncılık; içerik isimlerden tahmin edilebilinir:) 3,5-4 + derim ben.
Blogcu Anne' nin tavsiyesiyle aldım bu kitabı. Diş temizliğinin önemiyle ilgili. Kitap bittikten sonra , az önce dişlerini fırçalamış olan maymunum, kakıp bi tur daha fırçaladı:)
 "Mumuk Harfleri Öğreniyor" uzun zamandır aklımda olan kitaptı. Ne mutlu bize, kavuştuk. Selçuk Demirel' in çizgilerini beğenenler; Paşabahçe' ye bi uğrayın ve sevimli kedilere bir bakın. Biz bayıldık:)
Tıkır top, benim Alpi' ye hazırladığım bir kitap. İnternette kolayca resimlere ve öyküye ulaşabilirsiniz. Spiralden önce iki delik açmıştım.Alttaki gibi hazırlarım diye.. Bulamadım tabii.. Var mı bulabileceğim bir matbaa, kırtasiye, vs bilen?
Aşağıdakiler de bu aralar Alpi' nin elinden pek düşürmediği eski göz ağrıları.

 Aslında yeni aktivitelerimden bahsedecektim ama biraz stres var üzerimde. En son, o beğendiğim okul da fos çıkınca -3 yaş grubundan itibaren ev ödevleri ve ertesi sabah kontrol varmış!!!Buna yanaşmayan veli de CAHİL diye adlandırılıyor- aldı beni bir düşünce! Ani bir kararla bir okula başvurdum ve pazartesi 9:30 da görüşmem var:) 2 yıldan sonra iş hayatı... Alpi ile aynı sınıfa düşebilme hayalleri..Maaş konuşulurken, çocuğu bahane edip asgari ücretin altında kapatmaya çalışan çakalların anımsanması.. Yine mutfak & tuvalet denetlemeleri...Sabah olsun da bi bakalım:)

*Anne Bunu Yaptı' da  ne cin fikirler var bi bilseniz. 


*Biterken Alpi arkadaşıyla odasında, RifBaba film izliyor-az bekle dedik geliyorum- Cem Karaca - Safinaz çalıyor.  




10 yorum:

zeynep dedi ki...

Kitaba çok para gidiyor. Ama bence güzel ve faydalı bir yatırım oluyor. Benim de bir kitap listem var. Hem yeni sipariş edilecekler hem de Beril'in kitapları olarak.

Mlke-Btkn dedi ki...

:)
Seneye beki ben de senin yanından yada yakın çevrenden ah çekip bakmak zorunda kalacağım Bodrum'a belli mi olur ;)

Ama özlenmeyecek gibi de değil hani :)
Ben bahsettikçe özlemenize engel olmaya çalışıyorum halbuki :P ters etkimi yapıyor :)

Kitap seçemiyorum artık ben ya, kitap özürlü oldum çıktım, birşey alamadan geri dönüyorum sürekli :(

Bol alışverişleriniz olsun ;)

ElfAna dedi ki...

Zeynep, dogru diyorsun:) Kendimize aldigimiz kitaplardan hiic mi hic hoslanmadigimiz bir tane cikarsa da; bu yanlis secimi eski kitapcida degis tokus yaparak telafi ediyoruz.

Melike, ya sen bu aralar pek sık bizim yakinlara gelmekten bahseder oldun? Ters etki yapiyor tabiii ki!! :P Benim de kafam biseylerle mesgulken bir sure secemem:)

ElfAna dedi ki...

A-haa!! Yazmayi unutmusum yaa. Bu ayakkabilar neden boyle camurlu camurlu fotograflandi? Ekleyeyim hemen:P

Mlke-Btkn dedi ki...

kısmet bakalım belli olursa söylerim ;) sezon sonu belli olur ne olacağı..

NURAN EVREN YILMAZ dedi ki...

Güle güle giysin Alp'i cicilerini. Güle güle okusun yeni kitaplarını. Beni en keyiflendiren alışveriştir kitap. Üniversite yıllarımda Beyazıtda sahaflarda bayılırdım o eski kitap kokusuna.
Bu arada Nuran birazdan bilgisayarı kapatıp, dikiş makinesinin başına oturacak. Yeni anne bunu yaptılar üretecek. Fotolar sabaha.

Özden dedi ki...

Mothercare indirimleri bizi de bayaaa bir iyi hissettiriyor. Valla ayakkabılar bedava yani, ama botlara bayıldım ne kadar güzel yağmur, kar için...
İş hayatına dönüş ne kadar zor oluyor seni çok iyi anlıyorum, hele ki artık evde bizi bekleyen bir minik varsa...
Hadi Bodrum'a :)

ElfAna dedi ki...

Nuran,
İstanbul' a gelebilirsem seni üniversite yillarina dondurmek isterim:) Fotograflari cok merak ettim:)


Özden,
Ne guzel danismansin sen :))

GüCüBe dedi ki...

"av lav yu" yağmur ne güzel yağmış :=)
Spiral daha iyi olmuştur bence , ama iki delikli klasörlerden bulabilirsin kırtasiyecilerde.

ElfAna dedi ki...

Gücübe,
Klasor degil de tam olarak aradigim malzeme bu. Spiral dedigin gibi gayet iyi is goruyor. Inat ettim bi kere:)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More