H1N1 TECRÜBEMİZ


Şimdi ben hastalığı geçirmemize vesile olan arkadaşa aralarda "salatalık, andaval, kendini bilmez" vs sıfatlardan yazabilirim kendimi tutamayıp. Baştan uyarayım: Niye coştum? Bu şaşkın; RifBaba' nın işyerindeki herkesle kakari kukari yaptıktan sonra; giderken birden hatırladı herhalde "2 gün yattım, domuz gribi olmuşum ben ehehühe!" deyivermiş. Embesil herif! Kaç kişinin çoluğu çocuğu var, kaç kişi ne hastası düşünmeden. E ben orada olacaktım da o herifin; müşteri falan dinlemeden ağzının yerini bi tarafıyla değiştiriverecektim!!


Biz laylaylom kendimizi Bodrum' da kaybetmiş durumdayız. "Oleyy; yarın babik geliyor!" çığlıklarıyla Alpi heyecan içinde. Akşam birşeyi yoktu RifBaba' nın sabah biraz nane molla uyanmış. Keyifsiz konuştu. "Aman koca kişisi; sen sakın???" sorularımı "Saçmalama yahu! Ne o öyle? Zart diye 5 dk. gördüm ben adamı!" hırçınlığıyla geri püskürttü yanıtladı. Aynen öyleymiş! Halbuki 2-3 gün önce okumuştum o  kadar da hızlı yayılan bir virüs değildir kendileri diye.. Cuma geldi sevgili koca yanimiza. E misafir odasindaki yatagi üçümüz paylaştık. Sabah RifBaba' nın geniz iptal, her yanım ağrıyo diye söyleniyor. Alpi bi tuhaf suskun. Benim sadece omuzlarım; aynı anda 5 sırt çantası taşıyormuşum gibi ağrıyor. Akşam yemeğine doğru kollarım ve bacaklarım da ağrımaya başladı. Yemeğe oturduk; Alpi istemedi. Babamlar dalga geçiyor birşey olmaz diye. Derken Alpi istifra etmeye başladı. 2 saat içinde tam 5 kez! Babamlar alttan alttan vicdan yapıyorlar bana pazartesi gününe ait şu görüntüler için:
Ben; "Çocuğu pisi pisine hasta ettim galiba" diye söylenmelere başladım. Bir yandan da ama ortalık bunlarla kaynıyordu diye de düşünmeden edemiyorum:
Hatta yolda yürürken plajdakiler montlu&botlu bize; yoldaki biz de bikinili&güneş kremli onlara tuhaf tuhaf bakarak geçtik. Külli yalan! Yol boyunca "Beynime tüküreyim! Ulan sen şubatta deniz sezonu açardın. Kasımda hava böyle olacakmış belli. Ne bok yemeye koca kişisinin, köyde olacağı için kıskançlıkla yaptığı dolduruşa geldin?"deyü yürüdüm.
Unuttuk biz o virüs saçan manyağı&çocuğu taa pazartesi günü denize soktuğumu- ki o gün de cumaydı!- "üşütme" üzerine yoğunlaştık.  Sonra bir kez daha kusunca; İzmir' deki çocuk dokturumuzu aradık&"%90 H1N1" dedi. A-AAA!! "E kusmadan başka belirtisi yok doktor bey?" "İshal yarın başlayacaktır!" Vee ertesi gün aynı saatlerde başladı da. Bu arada üşüten çocuk hiçbir zaman 2 saatte 5 kere istifra etmezmis bilgisini kulağıma küpe yaptım. Ateşi en çok 38.3' e kadar yükseldi; ishal 1 gün-2kere-sürdü; kusması için önleyici bir şurup aldık-ama yolda inatla kusmamak için ağzını sıkı sıkı kapattı&en sonunda ağzından burnundan fışkırttı-kesildi. 3. gün burun akıntısı durdu. 1 kez burun spreyi kullandık. Hafif halsizlik kaldı baba&oğula. Ben ya yakalanmadım; teğet geçti:)) ya da ikisinden de daha hafif atlattım. İzmir' e dönünce muayene olduk&Dokuz Eylül' e de gittik. RifBaba haricinde ilaç kullanan da olmadı. Ev hapsi boğuyor şu aralar bizi. Bodrum' da ipimizi kopardık ya! zor geliyor şimdi. Doktorlar; hafta sonu dışarı çıkış serbest dedi de dört gözle onu bekliyoruz.
Balık restoranlarından birinin işidir bu. Dikkatlice bakınca bir kılıç balığı kafası görülüyor.
Dedesinin ardında.



*Biterken Alpi Sponge Bob izliyor, RifBaba işte, ElfAna antre için askı sistemleri düşünüyor&Kardeş Türküler-Yandı Bağrım çalıyor.





12 yorum:

zeynep dedi ki...

elif, önceki yazını kaçırdım sanırım ben. şimdi okudum, çok çok geçmiş olsun. umarım alpi şimdi çok daha iyidir.

bir de kızım yazın, akşamdan sabaha kadar 20 küsür sefer kusmuştu, serum takviyesi yapmak zorunda kalmışlardı. bağırsak enfeskiyonuymuş. kusma ile ildili yazınca yazyım istedim. biz de üşüttü sanmıştık çünkü.

Anne ve Bebisi dedi ki...

hmm ama soyle bir sey yok mu, mikrop ilk evrede bulasir, eger bulasma evresi gectiyse, yani yatip iyilestiyse kisi, artik etrafina mikrobu bulastiramaz diye biliyorum ama...

Archi*Sugar (Esra) dedi ki...

aaaa cok gecmis olsun. Niye benim haberim yok ya. Bodrum fotolarina bakip duruyorum kac gundur. Gecmisler olsun.

Batıkan dedi ki...

Tekrar geçmiş olsun yaa, atlatmışsınız neyse ki ;
ama Bodrum sefanız nasıl güzelmiş dimi? geçiştik demek acaba gördüm mü ben sizi :)?

ElfAna dedi ki...

Zeynep, bu da ikinci kupem oldu sagol. Iyiyiz, biseycigimiz kalmadi:)

Anne&Bebisi, bu hastalik icin soylenen:hastalanan kisinin 2.gununden sonra bulastigi. Bunu doktorlara sormadim. Ama uzerinden 8 gun gecmis olacagi halde h. sonu anneli bebekli toplantimizdan aforoz edildik:)

ElfAna dedi ki...

Esracigim, Allah' a sukur; cok hafif atlattik zaten. Aklim cikiyor; uykularim kaciyordu bir ara cocuga bulasirsa diye. Hem ben de hala Bodrum fotolarina bakip duruyorum:)

Batikan, Sagol canim. Ayy Bodrum demeyin bana:nasil anlatsam, nerden baslasam? Kendimi her an kaybedebilirim.-Giderken babamlara zincirleyin buraya ya diye yalvariyordum; hainler:(-

Demet dedi ki...

Geçmiş olsun tekrar bu en hafif atlatılanı sanırım her halikarda kötü ama hastalık..

Başak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Başak dedi ki...

geçmiş olsun elif,umarım çabuk atlatırsınız.

ElfAna dedi ki...

Demetcigim;
Umarim herkes bu sekilde atlatir&kurtulur. Ben de nadiren oluyor bizim gibi saniyordum ama %98 bu sekildeymis. Hatta ayni aileden bir kisi cok agir gecirirken digerlerinde hicbir belirti yokmus&test sonucu gecirdikleri cikmis ortaya. Gecen gece siyaset meydaninda izledim:)
Basakcigim,
Cok naziksin; tesekkur ederiz. Gecti bitti, birsey kalmadi:)

Şule-Bilge'sMum dedi ki...

Elifcim çok geçmiş olsun hepinize de.
grip haberlerinin ürkütücülüğü siz gibi atlatanları okudukça geçti.
bodrum bodrum....
ya tişörtlere bak , denize bak Yarabbim,burda dağlar bembeyaz,şehir ayaz.

ElfAna dedi ki...

Sule, tesekkur ederim. Gidene kadar Bodrum da Bodrum diye sayikladim ya, dualarim kabul oldu:)O beyaza da Alpi hasret. Durup durup ne zaman kızaga bnecegim diye sorup duruyor! Onun da gozleri her sabah uyandiginda daglarda:)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More