ALPİ KÜTÜPHANEDE

Geçtiğimiz haftalarda zımpara kağıdı harfleri / sandpaper letters için paspartu kartonu almaya gittiğimizde bir değişiklik yaptık. Alsancak gar durağında otobüsten inince; garın karşısındaki TCDD’ nin İzmir Müze ve Sanat Galerisi’ ne girdik. Daha ön bahçe kapısında tarih kokusu alıyorsunuz. Oymalı kapılar, cumbalar, havuz derken bir baktık böceklerle ilgili bir fotoğraf sergisi varmış. Tonton bir görevli amca gayet güleryüzlü, çaldığımız kapıyı açtı ve bizi buyur etti. Sergi için geldik dedik ama girişte bizi karşılayan maket lokomotif pek ilgimizi çekti; bütün müzeyi dolaştık. Merak edenler için: İzmir Müze ve Sanat Galerisi. En alttaki müze bölümü, sanat galerisi ve tarihi resimlere bakmayı unutmayın.
Oradan çıkıp 3 bina ilerledik ki; karşımızda Kent Kütüphanesi. Burası da hoş bir bina ve sıcak, ilgili çalışanları var. Kaydımızı yaptırıp; Alpi’ nin ilk kitabını mırın kırınlar eşliğinde aldık: Dağınık Karga. İlk andan itibaren istemiyorum diye elinin tersiyle ittiği kitabı şimdilerde: sabah 1, öğle uykusundan önce 3, uyumadan önce insafına kalmış kereler okuyoruz. İade günümüz yaklaştıkça da gözleri yaşlı ” çok sevdim, geri vermeyelim”ler artıyor. Hemen patlatıyorum “Taş Bebek” i-izinsiz alma üzerine bir masal-. Kesinlikle tavsiye ediyorum. Resimlemesi olsun, her masaldan önceki tekerlemeleri olsun çok güzel. Kıssadan hisseleri de yanımıza kar.
 Bu arada ElfAna’ da kitaplarına boğulmuş durumda.
* Deneylerle Bilim 2. Kitap -nihayet kavuştum.
* Okul Öncesi Dönemde MatematikEtkinlikleri-henüz başlamadım
* Çocuğunuza Sınır Koyma –iyi gidiyor
* Montessori ile ilgili kitaplarım – hep baştan alıyorum
* Alpi' ye Ay' da kitabını da aldık. Uzay konumuzu nasıl işlediğimiz kaynaklarıyşla beraber bir sonraki posta saklıyorum.
Sıradakiler:

Alpi’ de Dağınık Karga okutmadığı veya tersten düzden alıp incelemediği zamanlar; veriyor kendini makas işlerine.
     Güzel eşleştirmeler hazırladık yine Shelly Lovett sağolsun. Ben de Alpi’ den gaza geldim ve pek kreatif(!) craft siteleri keşfettim. Onları depoluyorum. MontessoriMom&Montessori For Everyone ya da Wikisori gibi kaynak sitelerden edindiğim kartları bir güzel Türkçeleştirdim. 2 günümü aldı arşivimi toparlamam ama değdi yaa!
    En son 5 ay önce kendimi bu kadar çaresiz ve bedbaht hissediyordum. İte kaka idare etmeye çalışıyordum ki GDO’ larla şu sıralar; çiğnediğim her lokmayı kusma hissiyle yutmaya çalışıyorum.
    Dün gece sabahın 3,5 una kadar kendimden geçerek Conicim Depciğimin “Public Enemies” ini izledim. Kafam mı dağıldı yoksa kendimden iyice mi geçtim karar veremedim:P
    Bu aralar bizim evin halleri böyle…

Biterken Alpi uyuyor, RifBaba Public Enemies’ i izliyor, yağmur daha bi güçlü&Depeche Mode-I Feel You çalıyor.

sule_bilge dedi ki...

ne güzel kütüphaneyle yanışmış alpi şimdiden.
    yol tarifinde müze geçiyor derste,çocuklar yerini bilmiyor 6.sınıf.ben de nostaljik olarak anlatıyorum,eskiden dönem ödevi için giderdik,fotokopi mak. da yoktu elimizle yazardık...
    diğer çalışmalarınızı da ilgi hayranlık ve merakla takip ediyor,bahsi gecen arşivi görmek istiyoruz:d

Demet dedi ki...

Tcdd nin müzesini biliyorum çok hoş gerçekten deniz'le de gitmeye cesaret edeyim ilk fırsatta..
    ya dur bir yavaş ol ama ben okurken yoruldum maşallah sana !!

ElfAna dedi ki...

Ah Sule; ben de o arsivi tamamlayip yenilerine gecmek istiyorum fakat bir turlu okul gibi bir duzen tutturamadim. Dis kaynakli engeller var:)Onlari bi asayim; gerisi kolay.

Demet, havalar yeniden miss oldu:) İlk firsatta Konak cocuk kutuphanesine gitmeye niyetim var. Cocuk muzesi gibi birseyler vardi dur onu da bi arastirayim
    x

Ada dedi ki...

Tebriklerrr! Kütüphane için geldiğimden beri kıvranıyordum sağol! Balçova da da varmış?

Müzeyi hep merak eder ama anlık merakım sebebiyle aklımın bir köşesine sonradan açmak üzere dosyalayup dururdum. Bizimde ziyaret vaktimiz gelmiş artık :D

ElfAna dedi ki...

Ada, Saglik ocaginin binasindaydi eskiden de hala orada mi bir bak bakalim sekerim zahmet olmayacaksa:P