sonbahar

 
 Sonbaharı daha iyi anlamak için anne&baba&oğul düştük yollara. Evden çıkmadan önce Alpi'ye "barnak boyası" ile alakalı olan yaparaklı bir faaliyet yapacağımız ipucunu vermiştik. Babasının omuzlarında "bapbap" yaparak bir yandan etrafı inceledi bir yandan da havaların artık serinlediğini ve insanların artık farklı giyinmeye başladıklarını dinlendi bizden. Yağmurluğunu gösterdi sırıtarak bu da doğru yolda olduğumuzu hissettirdi. Balçova' da amaca hizmet edeceğine karar verdiğimiz bir parkı gözümüze kestirdik. Başladı gönlünce kurumuş-kurumamış gözüne hoş gelen yaprakları kovasına doldurmaya.
Eve dönünce apar topar bir akşam yemeği-topladığı yapraklar için çok heyecanlıydı-ve oyuncaklarına gezimizi anlatmaya daldı. Ben de düzenlemelere geçtim. Farkettiği anda masanın başına çöktü ve malzemeleri incelemeye başladı.
 Ve hoop parmaklardan bir tanesini daldırdı boyaya.
 
 Önce boyayla dilediği gibi oynadı. Sonra bugün parkta gördüğümüz gibi ağaç çizmesini istedim. Yapraklardan bazılarını yeşile boyadı. Boyadığı yaprakların damarlı taraflarını cevirip baskı yaptık ki bundan çok hoşlandı. Ona yerlere dökülmüş olan yaprakları hatırlattım; o da kuru yaprakları olduğu gibi bıraktı ve ağaca yerleştirdi. "Yerlere yapraklar dökülmüş" diyerek kendince bir ağaç düzenlemesi yaptı. Artık havaların daha serin olduğunu ve yağmurların başladığını hatırlattım ve resmine yağmur damlaları ekledi. Daha sonra ayırdığımız kuru yaprakları elinde sıkıp hışırtılarını dinledi. Aynısını kurumamışlarla da denedi "Ses yok" dedi. Eller yıkanırken kuvvetli ve hafif esen rüzgar sesleri çıkarttık. Minik kuzucuk babasıyla ellerini kurularken ben de 3. aşamayı hazırladım. Halının üzerine yazlık ve kışlık bazı kıyafetlerini karışık olarak dizdim. Gelince bi süre bunlara baktı. "Alpi bu akşam hava biraz serin. Sence hangisini giyersen üşümezsin?" benzeri sorular sordum. Alpi' de beresi ve eldivenlerini giymeye çalıştı. Bi ara şemsiyesiyle koltukların üzerinde "Yağmur yağıyor" şarkısını söyleyerek koşturunca ultra güvenlik önlemleri sağlamaktan fotoğraflayamadım. Giysilerini bir kenara kaldırıp kitaplarını elimize aldık ve hangi çocuğun kendisi gibi giyindiğini sordum. O da tek tek gösterdi. Haftasonu pazarda gördüğümüz meyve ve sebzeleri de saymasıyla oldukça pekiştirici ve eğlenceli bir aktiviteyi bitirmiş olduk.
 

0 yorum:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More