Kardeşimi kıskanıyorum

Her şey Alpi' nin bir itirafıyla hız kazandı:
"Anne, itiraf ediyorum; kardeşimi çok kıskanıyorum! Bazen böyle duygulanıyorum ve ne yapacağımı da bilmiyorum. Ona zarar vermek istemiyorum ama o an sadece benimle ilgilenin istiyorum!" diyerek gözyaşlarına boğuldu.

Kuzi uyuyordu. Alpi' ye sarıldım ve kucakladım. Düşünmeye başladım. Her şey gayet yolunda gidiyordu. Ne ara, nerede ipler koptu da fark edemedim? Ufak tefek kıskançlıklar illa ki olacaktı. Bu konuyu yeri geldikçe konuşuruz Alpi' yle. Bu kadar rahat dile getirebiliyor oluşu da güzel. Kuzi 3,5 aylık olduğunda hastalıklar başladı. Yaklaşık 1 sene önce yazmışım; Alpi, kardeşine hazır bir çocuktu. TIK . Uykusuz geceler, Alpi' yi komşulara emanet edip acile koşturmalar, fonda sürekli bir bebek ağlaması ile kucakta gezerek gece gündüz maksimum ilgiyi emip geçen bir bebek... Evde duran tek yetişkin olduğum için yetersizlikler muhakkak oldu, oluyor. Bu arada bir yerlerde, demek ki Alpi kendini kötü hissetmiş. İyice desarj olması ve anlatması için yüreklendirdim. Her şeyin farkında. Kardeşi hastalanınca O da üzülüyor. Gösterdiğimiz ekstra ilginin, derdini anlatamayan bebek kardeşini rahatlatmak için olduğunun da farkında: "Ama yine de, istemesem de kıskanıyorum." diyor.

O zaman aklıma geçen posttaki, bu hikaye geldi. TIK. Katıldığım bir seminerde, bir psikologun anlattıklarından esinlendim. Bir yandan anlattım, bir yandan gösterdim. Mumları yakmak, arada üflemek, dikmek çok hoşuna gitti. Ateşle oyalanmasına izin verip, Ona güvendiğim için bana teşekkür etti! Ahh be kuzum; büyümenin sancıları oluyor bazen...

4 yorum:

annesiningülü dedi ki...

"kardeşimi kıskanıyorum" al bizde de aynı. hem çok sevmek hem çok kıskanmak

ElfAna dedi ki...

Baharcim, denemelisin;)

Annebaaak dedi ki...

Elif Hanım merhaba,

Elimde telefon oradan oraya bir şeyler okurken sizin bu yazınıza denk geldim ve yapıştım-şimdi de bir yazıdan ötekine blogunuzu okumaya başladım:) 4 yaşına yaklaşmakta olan Mert'in ve 4.5 aylık İpek'in annesiyim... Hikayeyi çok beğendim, ilk fırsatta da deneyeceğim:)

Çok teşekkürler, sevgiler,

Zeynep

cocugumlaeglenirken dedi ki...

selam bu hafta cuma cumartesi link paylaşım günü. Blogunuzuna ait bir yayının bloğumdan tanınmasını ister misiniz Konu çocuk ve eğlence.Çocukların yaparken eğlenecekleri şeyler bekliyorum : ))

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More